Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 HJELP!! Jeg er 24 år og har aldri vært plaget av kviser før... Men i de siste mnd har jeg fått masse kviser rundt munnen og kun der... Jeg har også hatt en del vektøkning, uten at jeg vet om dette har noe med hverandre og gjøre. Jeg har et sunt kosthold (tror jeg)... Spiser meget sjelden godteri, chips osv... Prøver å spise magert og med mye frukt og grønt. Trener også 3-4 ganger i uka... Hva skjer med meg?? og hva kan jeg gjøre med dette? Har vært hos legen og sjekket stoffskiftet, men dette var helt fint.
Gjest Gjest_Google_* Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Ikke-vestlig medisin mener at kviser rundt munnen er en indikator på dårlig fordøyelse. Mitt tips til deg er å kutte "lett" produkter, og begynner å spise mat som gjør godt innvendig: havregryn, blåbær,laks, melk (med vitamin D), brun ris, grønnkål, sardiner, egg.
Gjest TS Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Spiser havregryn omtrent daglig til frokost... Egg og laks spiser jeg ganske ofte! Og jeg drikker melk.... Har gått opp nesten 10 kg nå på et halvt år, uten å ha forandra vanene mine noe som jeg vet!
Gjest Zona Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Går du på p-piller? Både kviser og vektøkning kan jo være bivirkning på pillen. Eller har du flere symptomer på PCO/PCOS? Uregelmessig mens? Kraftig/mørk hårvekst på bryst, mellom lår, overleppe? Jeg ville gått til legen å sjekket om jeg hadde gått opp såpass mye uten å gjøre noe anderledes enn før, ser ut som du spiser greit og trener nok, så det er litt rart.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Du kan ha fått en matintoleranse... En venninne av meg tåler ikke tomater, så hver gang hun har spist det likevel (pizza med tomatsaus e.l.) får hun kviser på haka. Hun er ellers ikke plaget av kviser. Du kan skrive opp hva du spiser og når du får kviser, hvis du ikke får det hele tiden. Ellers kan du gå til en biopat og sjekke hva som kan være galt, siden legen ikke fant ut av det. http://no.wikipedia.org/wiki/Biopat
Gjest TS Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Tusen takk for svar! Jeg skal jammen meg skrive ned alt jeg spiser heretter, for å se om det er noen sammenheng! Har du noen erfaring med biopat? Kan en homeopat være til hjelp og kanskje? Vet ikke om det fins noen biopat i området her!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå