Gå til innhold

Godkjent generell studiekompetanse?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på en sak, jeg har vitnemål fra musikk, dans og drama etter reform 94. Men jeg strøk i et av musikkfagene på eksamen....

Vil det si at jeg ikke har fullgod generell studiekompetanse.

Jeg skulle søke lærerskolen, men samordna opptak mente at det ikke var godkjent, fordi jeg strøk i den ene musikkeksamen...???

Nå tar jeg et studium i helsefag, på videregående, og for å få godkjent autorisasjon i dette yrket må jeg ha godkjent generell studiekompetanse.

Vil det ikke da være nok at jeg dokumenterer allmennfagene(engelsk, norsk, nyere historie, naturfag, kroppsøving og samfunnslære) som jo ble bestått. I tillegg til helsefagene???

Noen kloke hoder som vet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

grunnen til at musikkvitnemålet ditt ikke ble godkjent var fordi du ikke tilfredstilte "linjekravene" til et vitnemål i musikk, dans, drama. Men om du nå tar helsefag i stedet, og da vil du kunne få et vitnemål med andre linjekrav - vil du kunne få generell studiekompetanse på bakgrunn av allmennfagene og helsefagene.

Dersom du er 23 år og har 5 års realkompetanse (3 år fra vgs fks og 2 år i 100 % stilling, er det nok med norsk, 1 kl matte, 1 kl engelsk, naturfag, samfunnslære og nyere historie for å få generell studiekompetanse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at musikkvitnemålet ditt ikke ble godkjent var fordi du ikke tilfredstilte "linjekravene" til et vitnemål i musikk, dans, drama. Men om du nå tar helsefag i stedet, og da vil du kunne få et vitnemål med andre linjekrav - vil du kunne få generell studiekompetanse på bakgrunn av allmennfagene og helsefagene.

Dersom du er 23 år og har 5 års realkompetanse (3 år fra vgs fks og 2 år i 100 % stilling, er det nok med norsk, 1 kl matte, 1 kl engelsk, naturfag, samfunnslære og nyere historie for å få generell studiekompetanse)

Takk for et betryggende svar Nolia!

Da forstår jeg svaret fra samordna opptak.

Da kan jeg jo søke videre studier etter fullført helsefag sammen med de andre allmenn fagene jeg har fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...