Gå til innhold

Min nye hobby! - Strikking...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, da skal jeg altså i gang med strikking! Gleder og gruer meg, dette er jeg ikke en mester på, men jeg har mange prosjekt inne i hodet mitt... Vi får se hvordan det går!

Men det jeg trenger litt hjelp til er, hvor kan jeg få tak i billig strikkeutstyr?

Noen som har erfaringer med nettbutikker? Evt. ebay?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs igrunnen helt på hva du skal ha, det. Europris, Nille og Sparkjøp er mye biligere enn det meste annet, men du får det du betaler for.

Skrevet

Garnstudio har garn som er billigere enn Dale, Rauma, Sandnes o.l., men det har god kvalitet. Du får det i på www.garnstudio.no. Jeg vet de har det på Tjorven (Majorstua, Oslo) og Strikkedilla (Oslo City). Ulempen med netthandel er at du ikke får sett på fargene og kjent på garnet før du kjøper det.

Skrevet

Jeg meldte meg inn i Hobbyklubben og fikk en gratis strikkemappe med masse bambus-strikkepinner. Pluss strikkebøker, kjempebillig.

Skrevet

Jeg har kjøpt masse på ebay. Masse strikkepinner og heklenåler. Har kjøpt flere sett med lange pinner, strømpepinner og rundpinner i alle størrelser i bambus. De beste pinnene å bruke synes jeg - og de er kanskje en tredjedel av prisen ferdig fraktet hjem.

Har handlet endel garn på ebay også.

Gjest faerytale
Skrevet

Jeg ville nå heller lagt litt mer penger i det og fått skikkelige ting. Det er utrolig stor forskjell på strikkepinner! For noen år siden da jeg begynte å strikke kjøpte jeg sånne billige, men etterhvert fikk jeg vondt i hendene/armene og kjøpte da nye pinner. Plutselig hadde jeg jo kjøpt inn utstyr to ganger og det ble jo dyrere :fnise: Og pinnene jeg kjøpte på ebay delte seg mens jeg satt og strikket - mindre gøy :tunge1:

Jeg pleier å kjøpe strikkepinner hvis jeg trenger det til et strikkeprosjekt og jeg ikke har - da fordeler man jo utgiftene litt ;)

Kos deg med din nye hobby! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...