Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror jeg har funnet drømmehuset mitt hos nordbohus...

Nexus

Skal i møte med nordbohus neste uke, noe spesielt jeg bør huske å spørre om??

Jeg synes huset bare ser fantastisk ut, noen som har noen andre tanker? Man ser seg jo litt blind selv når man finner noe man liker... Er planløsningen ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huset i seg selv var jo fint :)

Men jeg personlig klarer ikke helt å bli fortroli med stueløsningen/-e... :klø: Det partiet på midten (der tv'en er tegnet inn og de 2 stolene), blir liksom så åpent til og man sitter på en måte litt "midt oppi alt". Føler man sitter i hallen? Og den kroken med stue helt innerst ser litt "klemt" ut? sånn hvis man ville ha tv eller noe der.. Og jeg ser heller ikke noen umiddelbar praktisk løsning om man vil ha tv-stuen oppe.. Men det er bare intrykket jeg fikk da jeg så på den. Har jo aldri sett den før :)

Lykke til med hus! :)

Gjest Gjest_sofia_*
Skrevet

Synes også at huset var fint, spennende og nytt. Bare et lite tips: sjekk om det går greit å vaske de høyeste vinduene fra innsiden og utsiden.

Jeg har nemlig bodd i et hus med vinduer laaaangt oppe. Det så veldig flott ut, men når de skulle vaskes, måtte man til med dobbel stige osv.- altså veldig kinkig. Og det samler seg veldig mye døde insekter i og rundt slike vinduer.

Men kanskje arkitekten har tenkt på det? Jeg sjekket ikke plantegningen så detaljert.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger..

Tar i mot flere

Det med vask av vinduer må sjekkes ut ja! Det er jeg egentlig ikke så god på....Spørs om resultatet blir bedre hvis jeg må stå i stige..

Jeg tenkte at stuen oppe ville være en tv stue til barna når de blir eldre. Slik at de kan se film sammen med venner uten å bruke hele stuen "vår". Greit med litt privatliv..

Tenkte å ha tv stue i den kroken, og heller bruke den plassen i gangen til en sofa/ godstol til å lese bøker.. Mye lys fra vinduene.. Tror det kan bli fint hvis det ikke er for trangt...

Håper egentlig det finnes noe slikt hus i nærheten og at noen er villige til å vise frem..... Vet noen firmaer har slike visningshus. Ikke lett å velge når man ikke helt vet hvordan ting blir...

Skrevet

Jeg ville kikket nærmere på om man kunne gjøre gangarealet i stuesonen mindre. Syns mye av det som skal vært en rolig sone går bort til tumleplass.

Ellers ville jeg gjort vaskerommet større (tatt sammen vaskerom og bod) og hatt en direkte utgang fra vaskerommet eller en bedre forbindelse mellom vaskerom og yttergang. Det aller beste er å få skitne unger (og mannfolk) inn på vaskerommet.

Skrevet

Blir det vaskerommet som skal være gjestedo? Det ville jeg ikke hatt. Dessuten ville jeg ønsket å ha stort vaskerom og garderobe i tilknytning soverom og bad, så jeg hadde ikke valgt en sånn planløsning som nexus.

Skrevet

Jeg ville ikke valgt dette huset. Fordi:

* Jeg liker ikke arkitekturen. Det er liksom en blanding mellom moderne og tradisjonelt. Det blir litt rart.

* Det er veldig åpent - få vegger og dører. Det gir mindre muligheter for privatliv og det blir veldig dyrt å varme opp så stort areal hele tiden. Det er ihvertfall en fordel å ha mulighet til å varme opp stuen uten å samtidig varme opp hallen og loftsstua. Jeg tror det blir dyrere å varme opp hus i fremtiden, jeg ville derfor hatt det i tankene hvis jeg skulle bygge hus.

* Jeg synes området mellom gang og stue var for stort og det kan egentlig ikke brukes til noe fornuftig.

* Jeg ville hatt et lite toalett ved inngangen.

* Likte ikke vinduene. Enig i at vinduene kan bli vanskelige å pusse. Så store vinduer trenger i så fall fin utsikt og ikke noe innsyn fra andre hus eller veier.

Hvis det er vakker natur rundt huset ville jeg fått huset arkitekttegnet - med store vinder som fanger naturen og få huset perfekt tilpasset tomta slik at det sklir inn i naturen uten å synes så godt. Hvis tomta ligger i et byggefelt ville jeg valgt en husstil som passer til strøket og jeg ville valgt vinduer som skjermet for innsyn og mindre pen utsikt. Jeg synes hus i sveitserstil med vinduer med ekte sprosser er pent hvis det passer inn i nabolaget. Jeg ville heller valgt et mindre hus med en bedre planløsning og bedre kvalitet.

Men det viktigste er at det er et hus som passer dere og at dere blir fornøyd.:) Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...