Gå til innhold

Stavangerfolk: tause og kjedelige?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om vestlendinger / Stavangerfolk?

Har inntrykk av at menn fra Stavanger er tause, trege, har vanskelig for å trykke fram ord og vet ikke hvordan de skal sjekke opp jenter!

Hva mener andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig teit spørsmål. Jeg kjenner ingen av dem, kommer bare på Tommy som er med i X-faktor. Og han er kjempekjekk, åpen, sjarmerende og uttrykksfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere om vestlendinger / Stavangerfolk?

Har inntrykk av at menn fra Stavanger er tause, trege, har vanskelig for å trykke fram ord og vet ikke hvordan de skal sjekke opp jenter!

Hva mener andre?

Jeg er østlending, flyttet til Rogaland for noen år siden da jeg traff min kjære, og jeg opplever menn her stikk motsatt av det du sier :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra Stvgr-området og liker meg selv ganske godt, jeg. :fnise:

Menn i Stavanger er vel som menn flest? Noen frampå og noen ikke. Har møtt veldig tause totninger og trøndere, og den siste jeg pratet med, var faktisk en nokså taus og treig bergenser. Slå den! (men så var han jo vestlending, da)

:romeo: <<<Slike menn liker vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Kjæresten min er fra vestlandet (ikke langt fra Stavanger), og han er ingen av de tingene du beskriver :hjerte:

Tvert i mot, så syns jeg de vestlendingene jeg har møtt, er mye mer utadvendte, pratsomme og trivelige enn mange fra andre landsdeler. (når en først er i gang med generaliseringer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Carleigh-Ann_*

Åå jeg bare ELSKER Stavanger-gutter!!!!! Blir helt mo i rana av den dialekta der... Men har ikke møtt noen her i Oslo dsv. Skulle jeg bli sammen med en nordmann så MÅ han ha Stavanger-dialekt! Syns de gutta er myyyyyye bedre enn menn fra østlandet hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stavangerjente, forlovet med stavangergutt, og om det hadde vært en treffende genrealisering så skulle jeg vært den første til å harselert med "mitt folk", men den traff ikke i nærheten, ergo: kjedelig.

Ps. Nei, eg gidde ikje bevise at du tar feil me ein vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå omfatter vestlandet en anelse mer enn bare Stavanger, men jeg synes generaliseringen traff fryktelig dårlig likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå jeg bare ELSKER Stavanger-gutter!!!!! Blir helt mo i rana av den dialekta der... Men har ikke møtt noen her i Oslo dsv. Skulle jeg bli sammen med en nordmann så MÅ han ha Stavanger-dialekt! Syns de gutta er myyyyyye bedre enn menn fra østlandet hvertfall.

Jeg har det samme forholdet til dialekten til Stavanger jenter. Den er så sexy at jentas utseende betyr mye mindre. Samtidg skal det sies at jeg før jeg giftet meg var avstandsforelsekt i ei Stavanger jente, og hun hadde i tillegg utseendet med seg :hjerter: .

På jobben har jeg mye kontakt med Stavanger området, og jeg sitter med inntrykk av at både menn og kvinner er VELDIG profesjonelle i alt de gjør (jobb sammenheng).

Ulempen kan være om en havner innenfor "Bibelbeltet" på et mindre sted. I så tilfelle forstår jeg godt at noen og enhver kan trekke seg mer inn i seg selv for ikke å bli berørt av bygdesladder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skriver Stavangerfolk nynorsk...? Så kjipt.

Stavangerfolk skriver normalt ikke nynorsk. Men en del kommuner rudt Stavanger (På Jæren bl.a) har nynorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nordlending, men har en del års fartstid i området rundt Stavanger, og jeg synes mannfolka der er kjempeherlige...;) Bare dialekta er nok til å gjøre meg betatt, men etter noen år sammen med en mann fra området er det mer enn bare dialekta hans som holder på meg...;)

Stavangerdialekt er bare skikkelig, skikkelig turn-on for meg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆH? E d itj trønderdialækta som e sexy da? Å da mene æ Trondhjæmmera, itj dem derre skøvvtrønderan.

SKINNJVÆST OUT

JA! Å ja.

Ikke no fart uten bart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...