Gå til innhold

Forvirret og lei


Gjest Gjest_Mira_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mira_*

Er en jente på 21 år som har studert i snart tre år som nå har møtt veggen. Jeg begynnte på et studie rett etter vgs som jeg trodde var medierelatert, men som viste seg å være et språkstudie(dårlig research fra min side). Gjorde det bra, men fant fort ut at det ikke var noe for meg. Så hoppet jeg over på et studie i statsvitenskap og har gått på det i snart 1,5 år. Problemet er bare at statsvitenskap ikke inspirerer meg! Er masse teori og selv om jeg engasjerer meg hva som skjer rundt meg, har jeg funnet ut at jeg er lite interessert i å lære om institusjoner og politiske prosesser. Bakgrunnen for at jeg valgte statvitenskap var et ønske jeg trodde jeg hadde om å bli journalist. Nå er jeg usikker på hva jeg vil. Er mektig lei av fagene og sliter med å motivere meg til å lese. Vurderer å gå over til en bachelor i medievitenskap (og da putte inn det jeg er ferdig med i statsvitenskapen inn i graden og gjøre meg ferdig på 1,5 år), bare for å få fullført en bachelorgrad.

Å bestemme seg for hva man skal bli og hva man skal studere er vanskelig! Jeg føler at jeg burde gått noe mer kreativt, har vært inne på tanken om å studere noe innen grafisk design. Men føler at jeg ligger langt bak andre som har utviklet sine kreative evner i mange år. Noen som har noen gode tips til hvordan man kan bestemme seg for studievalg, eller har erfaringer fra kreative utdanninger som visuell komminukasjon, grafisk design o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur det er vrient å få jobb innen grafisk design med mindre ein virkeleg brenner for det.

Vil i grunn opplyse om at du kan lage ein sjølvvalgt bachelor. Ta kontakt med studieveileder ved skulen du går på nå. Kanskje du kan kombinere dei fagene du har nå slik at du kan fullføre ein bachelor relativt raskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...