Gå til innhold

Rotfylling av jeksel tann

Fremhevede innlegg

Gjest bente85
Skrevet

Jeg er plaget med en tann som ikke blir bra, heller ikke etter en antibiotika kur.

Så det heller mer mot en rotfylling.

Tanna er vond om jeg spiser varm eller kald mat, også noen ganger ellers.

Jeg tok for 2-3 år siden rotfylling i en hjørne tann, og det gikk forsåvidt greit, men tanna har vært litt merkelig i ettertid.

For tannlegen har konstatert at den tannen ikke er god fra naturen sin side.

Om det er slik det blir, at jeg må rotfylle så håper jeg det går greit, men jeg gruer meg, spesielt om jeg vil kjenne noe siden jeg har hatt noe problem med den tannen den siste tiden.

Har tannlege time i neste uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har rotfylt noen tenner og tannlegen bruker vel ca 3 ganger på en tann. Du har jo rotfylt før så du vet vel hvor mange ganger du var der. Den ene tanna mi var svak og den knekte etter ca 1 år og da måtte jeg trekke den fordi den knekte helt ned til rota. Det var ikke noe morsomt, men det var en jeksel da.

Gjest bente85
Skrevet
Jeg har rotfylt noen tenner og tannlegen bruker vel ca 3 ganger på en tann. Du har jo rotfylt før så du vet vel hvor mange ganger du var der. Den ene tanna mi var svak og den knekte etter ca 1 år og da måtte jeg trekke den fordi den knekte helt ned til rota. Det var ikke noe morsomt, men det var en jeksel da.

Det var litt mer om og men den gangen for jeg hadde betennelse i tanna, og for det andre så blødde jeg nedi der rotfyllinga skulles legges, og det var jo ikke bra for det måtte være helt tørr nedi der.

Husker ikke så mye mer rundt det, men hele den prosessen tok over ett halv år, nærmere 1 kanskje.

Skrevet (endret)

Da skjønner jeg mer ja :)

Jeg har aldri hatt slike problemer. Mener å huske at det er kun tre ganger man trenger hos tannlegen. Borrer ut og tar ut rota og renser. Tilbake og setter inn en "dings" i rota, renser på nytt og får en midlertidig fylling for å se om det ikke blir problemer. Så er det vel å tilbake og legge vanglig fylling i. Tror det er slik :)

Endret av Poppzy
Skrevet

Første gang jeg rotfylte, brukte tannlegen tre ganger på å bli ferdig. Andre gangen innbiller jeg meg at det gikk raskere, men husker ikke helt. Det gikk hvertfall helt knirkefritt - jeg var ganske panisk fordi jeg hadde hørt masse skummelt om det å rotfylle, men jeg var ganske lettet etter at det var ferdig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...