Gå til innhold

"Overfalt" av ungdom

Fremhevede innlegg

Gjest -Turid-
Skrevet

I går møtte jeg tre ungdommer på rundt 12-13 år på en gangsti. De kastet kongler på meg. Jeg ble så overrasket, prøvde å late som om det var litt morsomt, men sa at nå var det nok. Ble nok litt gjennom skuet fordi de bare lo å fortsatte. Da begynte jeg halvhjertet å løpe litt etter de, for hva skal du gjøre om du fanget en av de? Så prøvde jeg å forklare at det var vondt at det snart ville komme noen. Ble sikkert stående på stedet hvil i to tre minutter å beskyttet ansiktet. Så ble jeg veldig sint, tok den ene i armen og ristet alt jeg kunne, og kastet ham i bakken. For så å gå der ifra redd for at de skulle ta meg. Hele tiden så virket det som om de skulle teste om de greide å ydmyke meg og det greide de. Kan ikke forstå min egen reaksjon. Man kan jo ikke dra til en 12 åring fordi de kaste kongler. Hvorfor kunne jeg ikke bare ha løpt min vei med engang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan godt dra til en som kaster kongler når han/hun er så stor og vet at det der er ufyselig oppførsel.

Jeg hadde nok kastet kongler tilbake og trua med noe jævli grisebank!

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
I går møtte jeg tre ungdommer på rundt 12-13 år på en gangsti. De kastet kongler på meg. Jeg ble så overrasket, prøvde å late som om det var litt morsomt, men sa at nå var det nok. Ble nok litt gjennom skuet fordi de bare lo å fortsatte. Da begynte jeg halvhjertet å løpe litt etter de, for hva skal du gjøre om du fanget en av de? Så prøvde jeg å forklare at det var vondt at det snart ville komme noen. Ble sikkert stående på stedet hvil i to tre minutter å beskyttet ansiktet. Så ble jeg veldig sint, tok den ene i armen og ristet alt jeg kunne, og kastet ham i bakken. For så å gå der ifra redd for at de skulle ta meg. Hele tiden så virket det som om de skulle teste om de greide å ydmyke meg og det greide de. Kan ikke forstå min egen reaksjon. Man kan jo ikke dra til en 12 åring fordi de kaste kongler. Hvorfor kunne jeg ikke bare ha løpt min vei med engang.

Synes ikke du gjorde noe galt da du ristet den ene, de er gamle nok til å vite hva som er akseptabel oppførsel! Hvor gammel er du selv?

Det jeg har uthevet ovenfor, skjønte jeg ikke helt? Hvorfor forklarte du at "det snart ville komme noen"? Var det for å skremme dem til å slutte?

Gjest Gjest_Turid_*
Skrevet

Tro det eller ei, men jeg er 32 år. Derfor er jeg litt overrasket over egen reaksjon. Å si at det snart kommer noen, for så å stå stille. Ja du kan jo spørre, føler meg dum...

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Tro det eller ei, men jeg er 32 år. Derfor er jeg litt overrasket over egen reaksjon. Å si at det snart kommer noen, for så å stå stille. Ja du kan jo spørre, føler meg dum...

Da forsto jeg det riktig.. det er jo mulig de oppfattet at du fremsto "svak" i situasjonen, og dermed gikk lenger enn de ville ha gjort om du sa klart ifra med en gang? Uten at det unnskylder deres oppførsel, så klart! Personlig tror jeg at jeg ville reagert raskere/hardere fra starten av, men man vet jo aldri før man står der selv,- ikke hver dag man blir bombardert med kongler når man går seg en tur.. I utgangspunktet høres det uskyldig ut, å kaste noen kongler, liksom,- men for meg høres det ut som om de utnyttet situasjonen der du ble paff/overrasket til å drive det lengre enn det som kan kalles morsomt/uskyldig. For å si det sånn, trenger du ikke ha dårlig samvittighet for ristingen, etter mitt skjønn :)

Skrevet

Jeg ville dyppa hodet hans i akerselva hvis han ikke fortalte hvor han bor. Fortalte han det, ville jeg vurdert å be hele gjengen hjem på iskrem. Eller politiet neste. Det avhenger jo av om du kjenner litt til dem. Man kan bli redd unge drittunger og...

Problemet er at folk blir redde, og da blir det ingen dialog eller voksenkontakt. Men det er ikke opp til deg ts, som ble angrepet.

Jeg ville sagt at dette finner jeg meg ikke i. Og dere har ikke lov å plage noen. Men jeg er jævla autoritær selv om jeg ser from ut. Musefletter har jeg ikke, men jeg ser ut som et gudsord fra landet. Styrken min ligger i blikket, holdningen min til problembarn og det er vel --det.

Har møtt bakmenn bak unge narkopushere, - de liker ikke meg, fordi jeg går rett på og er lite bekymret for meg selv. Når jeg er på jobb - jeg jobber i rusetaten, oppsøkende.

Klart jeg kan bli redd, men vitsen er å aldri vise det. Du må føle kjærlighet til de du jobber med eller skal jobbe med, gjør du det - blir du aldri skadet.

Sånt merker gatebarn raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...