Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 24. desember 2008 #1 Skrevet 24. desember 2008 For ikke lenge siden gikk jeg i parken ved tøyenbadet. Der traff jeg på noen drittunger som kastet kongler på meg. Noen slo meg også med noen kvister. Egentlig litt harmløst, selv om det svir å få et kviste slag over lårene. Det som var ubehagelig var at jeg ble så usikker og litt redd. Det er jo ikke helt greit å slå til 10-11 åringer så jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre. Hva kan være så morsomt med å ydmyke en snart 30 år gammel kvinne? Det som plager meg litt er hvordan jeg taklet situasjonen. I stedt for å kjefte veldig eller å slå. Så prøvde jeg å late som om det var litt morsomt, for så av og til si, "nå er det ikke morsomt lenger! " Etter en stund ble jeg nesten stående uten å si noe. Jeg kan ikke forså hvorfor jeg ikke prøvde å løpe vekk. I stedet så snudde jeg meg hele tiden, noe som resulterte at jeg egentlig ikke kom meg av flekken og ble værende i situasjoen alt for lenge. Jeg gjorde alt jeg kunne for å beolde roen selv om det kokte inne i meg. Til slutt kom det noen og de forsvant. Er det noen som har opplevd noe lignenede? Hvorfor reagerte jeg så rart? Ville det ikke vært naturlig å prøve å løpe vekk, eller kan man reagere slik om man kommer i "sjokk"?
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #2 Skrevet 24. desember 2008 Jeg synes det er helt greit å slå i selvforsvar selv om de er så unge. En liten fikk, med mulig advarsel i forkant (kommer litt an på alvorligheten i situasjonen). Mulig de hadde lært litt også. La meg gjette... De var av utenlandsk opprinnelse?
Kamikatze Skrevet 24. desember 2008 #3 Skrevet 24. desember 2008 (endret) [...] Hva kan være så morsomt med å ydmyke en snart 30 år gammel kvinne? [...] Mmmmm... Reaksjonen din kommer av at du ble fjetret. Du kom plutselig opp i en situasjon du var uforberedt på, og ikke trent til å takle. Bare ved å tenke grundig gjennom situasjonen i ettertid, kan reaksjonen din bli ganske annerledes (og mer "gjennomtenkt") om den oppstår igjen. I en sånn situasjon, ville jeg nok selv flirt. Men etter første "piskesnerten" ville gjerningspjokken blitt knøvlet etter alle kunstens regler, og om mulig fått klesdrakten fylt av snø eller kaldt vintervann. -Vel vitende at brutale voldsmenn her til lands straffes med en kort ferie, og et stakkars-deg-klapp på skuldra, er her nok lite å tape. Drittungene ville lært hva foreldrene aldri lærer dem, at livet kan by på store, skremmende og sinte konsekvenser. Edit: Irriterende slurvefeil Endret 26. desember 2008 av Kamikatze
Gjest Gjest_anita_* Skrevet 24. desember 2008 #4 Skrevet 24. desember 2008 Jeg synes det er helt greit å slå i selvforsvar selv om de er så unge. En liten fikk, med mulig advarsel i forkant (kommer litt an på alvorligheten i situasjonen). Mulig de hadde lært litt også. La meg gjette... De var av utenlandsk opprinnelse? De var ikke norske, ville ikke nevne det for å sette feil fokus. Ikke for at jeg ønsker å beskytte noen grupper, men fordi jeg grubler fortsatt på min egen reaksjon og vill ha innspill på dette. Har alltid følt at jeg ville mestre en slik situasjon. Har en følse av å bære litt skyld i det som skjedde siden jeg ble stående så lenge. Kan jeg ha oppført meg på en slik måte at jeg ble plukket ut? Jeg gikk kledd i olabukse, støvletter med høye hæler og en rød tykk genser.
Gjest nbp Skrevet 24. desember 2008 #5 Skrevet 24. desember 2008 Jeg gikk kledd i olabukse, støvletter med høye hæler og en rød tykk genser. det var sikkert den røde genseren, bruk blå neste gang.-)
Kamikatze Skrevet 24. desember 2008 #6 Skrevet 24. desember 2008 De var ikke norske, ville ikke nevne det for å sette feil fokus. Ikke for at jeg ønsker å beskytte noen grupper, men fordi jeg grubler fortsatt på min egen reaksjon og vill ha innspill på dette. Har alltid følt at jeg ville mestre en slik situasjon. Har en følse av å bære litt skyld i det som skjedde siden jeg ble stående så lenge. Kan jeg ha oppført meg på en slik måte at jeg ble plukket ut? Jeg gikk kledd i olabukse, støvletter med høye hæler og en rød tykk genser. Helt klart i faresonen med rød tykk genser. Men den må være ganske tykk før de tar feil av deg og en pinjata. Nei, INGEN(!) gjør seg selv til offer på gata ved bekledningen eller ved relativt normal oppførsel. Det er ALLTID(!) utøveren som har ansvaret. -Hvis ikke der foreligger en grov provokasjon fra din side. Det er liten forskjell i utvikling fra en tiårig voldsutøvers hjerne, og en voksen voldsutøver. Kun størrelsen.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #7 Skrevet 24. desember 2008 Mmmmm... Reaksjonen din kommer av at du ble fjetret. Du kom plutselig opp i en situasjon du var uforberedt på, og ikke trent til å takle. Bare ved å tenke grundig gjennom situasjonen i ettertid, kan reaksjonen din bli ganske annerledes (og mer "gjennomtenkt") om den oppstår igjen. I en sånn situasjon, ville jeg nok selv flirt. Men etter første "piskesnerten" ville gjerningspjokken blitt knøvlet etter alle kunstens regler, og om mulig fått klesdrakten fylt av snø eller kaldt vintervann. -Vel vitende at streffen for brutale voldsmenn her til lands er en kort ferie, og et stakkars-deg-klapp på skuldra, var det nok lite å tape. Og drittungene ville lært hva foreldrene aldri lærer dek, at livet kan by på store, skremmende og sinte konsekvenser. Enig i dette! Man er uforberedt på en uvant hendelse. Jeg ruslet i byen en sommerdag, trillende, altså leiende, på sykkelen. Ante fred og ingen fare da jeg nærmet meg en fortauskafe. Rolig stemning, to hunder som lå henslengt på bakken. Plutselig hopper den ene hunden opp på meg og glefser til meg på skinka. Jeg gikk med trange jeans, og jeg gjorde en slags unnamanøver, sånn at den fikk ikke tak i noe. Men hadde jeg gått i shorts eller skjørt... Jeg ble så satt ut at jeg fikk ikke frem et eneste ord, kun et sjokka tryne, og gikk videre. Etterpå følte jeg meg som en dust, hvorfor sa jeg ingenting?! Og eierne, de kom ikke med en beklagelse. Det var også tilfeldig at jenta mi ikke satt i sykkelsetet, og takk og pris for det. Vel, poenget mitt var at jeg skjønner deg!
Gjest farge Skrevet 25. desember 2008 #8 Skrevet 25. desember 2008 Jeg blir automatisk rasende og brøler til. Og jeg driter i om det er unger eller kjøtere. I Norge er det så lite PK å forsvare seg selv, at folk blir offer og får svi enten det er tullete ting som dette, eller faktisk en situasjon som kan utvikle seg å bli farlig. Du tok ikke igjen fordi du er redd for de represaliene DU ganske sikkert ville fått for å ha høvla en ufordragelig drittunge uten oppdragelse.... Om de/h*n fortjente det altdri så inderlig. Tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #9 Skrevet 25. desember 2008 Hadde det vært meg, skulle de pokker meg få smakt sin egen medisin
Titti72 Skrevet 25. desember 2008 #10 Skrevet 25. desember 2008 Om det er lov eller ikke å slå unger, så hadde jeg driti i det. Hadde noen kastet kongler på meg, så greit nok, men vedvarende pisking... Jeg hadde røsket tak i ungen, og slått hvis han ikke umiddelbart hadde knekt/kuttet ut. Jeg hadde missbrukt min størrelse/alder/erfaring bare for å tukte den ungen, så forhåpentligvis hadde jeg klart å knekt han, så han ikke turte å gjøre det igjen.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2008 #11 Skrevet 26. desember 2008 Det er vanlig å bli desorientert i en slik situasjon, man er så konsentrert om det som skjer. Hvor mange var de, og kan de ha hatt en seksuel motivasjon?
Hanselot Skrevet 26. desember 2008 #12 Skrevet 26. desember 2008 Det er vanlig å bli desorientert i en slik situasjon, man er så konsentrert om det som skjer. Hvor mange var de, og kan de ha hatt en seksuel motivasjon? Det var nok ett nøye planlagt angrep med seksuelle baktanker. Det var en sekt som kidnapper kvinner og misbruker dem. Det stod en bil litt lenger ned i gata som skulle kjøre henne til hobbyflyplassen i Hokksund hvor hun så skulle fraktes til Colombia og gjemmes i jungelen og tilslutt ofres i ett rituale ikke sett siden 1693. Men til ts, jeg tror rett og slett det var som noen sier at du ble tatt på senga helt uforberedt, selv om noen ville ha reagert annerledes enn du så tror jeg det er helt menneskelig det du gjorde. Jeg er sikker på at om det skulle skje en gang senere så har du faktisk tenkt mange nok ganger igjennom situasjonen til at du gjør noe med det neste gang. Trolig vil det aldri skje igjen.
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 26. desember 2008 #13 Skrevet 26. desember 2008 Det var 4 stykker og de var 10-11 år. En av de kan kanskje ha vært rundt 13 år. Det var han som styrte flokken. Om det har vært noe seksuelt rundt det hele, er umulig å svare på. Det var rumpa som ble mest sår, men det er jo også der man er utsatt. De traff meg også i skrittet, men jeg tror det var mest for å terge meg.
Kitty_katt Skrevet 26. desember 2008 #14 Skrevet 26. desember 2008 (endret) Opplevde noe lignende da jeg var russ:p Kom en flokk med unger i samme alder som du nevner på sykler og omringet meg og en veninne. Der sto de klar med egg og digre vannpistoler og sa de skulle hive alt på oss om vi ikke ga dem russekort! De kunne jo bare spurt oss, er ikke sånn at jeg nekter å gi vekk kort:p Men vi ble helt satt ut av situasjonen og ga/kastet kortene på dem. I ettertid har jeg tenkt at de kunne bare fått kastet egg og vann på meg, klær kan vaskes. Så skulle jeg dytta de feite ungene nedi grusen og ropt akkurat hva jeg mente om slik oppførsel:D Endret 26. desember 2008 av Kitty_katt
Balooa Skrevet 27. desember 2008 #15 Skrevet 27. desember 2008 Har opplevd noen lignende, men de var eldre og hadde slagvåpen med spisse "klør" på enden. Vi var tre jenter, de var vel 10 stykker. Jeg smalt til han ene. Skulle derimot ha rivd av dem ballene og fått dem til å svelge dem.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #16 Skrevet 29. desember 2008 Det er sånn det begynner, og hvis de får fortsette ender det vel med gruppevoldtekt om en 5-10 år... Det er ikke så lenge siden det var en gjeng med utenlandske gutter på samme alder som hadde overfalt flere kvinner og tafset på dem, mens de smilte og lo. Dessverre er det endel barn som har opplevd mye fælt, og som blir oppdratt til at til og med små gutter bestemmer over voksne damer. Det er noe som heter: "Because they can." Neste gang går du raskt vekk og ringer politiet når du er rundt hjørnet. Slike barn bør fanges opp av barnevernvakta.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #17 Skrevet 30. desember 2008 I den alderen skal ikke seksuelle motiver utelukkes helt. Det at de hadde kontroll over deg, ydmyket deg og samtidig slo deg med kvister høres egentlig ut som om det var seksuelle undertoner. Mener ikke fornærme deg, men hvorfor ble du stående så lenge å bli pisket? Kanskje du har litt ansvar selv?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå