Gå til innhold

Rett og slett deppa...


Gjest Gjest_Karabista_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Karabista_*

Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden, få litt tips kanskje?

Holder på med statistikk nå og det er så uforståelig. Det verste er vel at jeg ikke fatter hvorfor jeg må ta det hehe. Skjønner jo at jeg må kunne noe for å kunne lese forskning, spesielt i forhold til kvantativ data. Skal uansett ikke skrive i den kategorien. regner og regner men alt blir jo feil uansett.. Tips??? Motivasjonen holder virkelig på å svikte meg her totalt. bare PM regning og hypoteser sonm virkelig gir meg hodebry. Vil ikke stryke, måååå stå. BUHU!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Hei, du slapp helt av :)

Jeg satt også og reiv meg i håret mye av tiden da jeg leste statistikk, men det løsner etterhvert. Har du noen medstudenter du kan regne sammen med, eller noen du kan spørre når du står fast i et stykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_karabista_*
Hei, du slapp helt av :)

Jeg satt også og reiv meg i håret mye av tiden da jeg leste statistikk, men det løsner etterhvert. Har du noen medstudenter du kan regne sammen med, eller noen du kan spørre når du står fast i et stykke?

Jepp får hjelp via nettet ( msn) innimellom. Uansett blir jeg sprø, hele skolegangen har jeg så vidt stått i matematikk. Så håper det løsner snart. Eksamensspøkelset truer:(

Men skal ta meg en pust i bakken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gugle litt rundt etter alternative kilder? Å lære stoffet fra flere innfallsvinkler øker forståelsen av det. Med økt forståelse blir både stoffet og studielivet lettere.

Hvis alt annet mislykkes så ---> :sjokolade:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd boka "Statistics for dummies"? Og eventuelt "SPSS for dummies"? De forklarte det på en grei måte for meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Karabista_*

Klarte en oppgave i går! jippi.. her går det trått.... Spss har jeg ikke så mye av heldigvis:) Snille dere er :):) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er det hypoteser du sliter en del med ? Av hva da ? Gjennomsnitt, populasjon ?

Hva er PM ? Jeg holder også på med statistikk men jeg kjenner ikke igjen PM..

Uansett, foreleseren min har postet gamle eksamener og noen løsninger på oppgaver på nettet, og jeg går først gjennom og ser på løsningene slik at jeg forstår hva som blir gjort.

Jeg hadde prøve i hypotheser for 2 uker siden, jeg fikk 5.. og jeg strøyk ifjor! du må bare prøve og prøve! Men jeg forstår hvordan du har det, jeg har sittet der selv "hvorfor blir det bare feil!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...