-Englefjes- Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg skal lage coq au vin, og burgundere er jo det klassiske valget både i og til maten. Jeg synes imidlertid det er vanskelig å finne burgundere som er gode og som ikke koster skjorta. Ser for meg en vin i rimelig prisklasse i maten (ca 100 kr), og en vin i samme stil, men som gjerne kan koste litt mer, til maten. Noen forslag?
Gjest vingjest Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg skal lage coq au vin, og burgundere er jo det klassiske valget både i og til maten. Jeg synes imidlertid det er vanskelig å finne burgundere som er gode og som ikke koster skjorta. Ser for meg en vin i rimelig prisklasse i maten (ca 100 kr), og en vin i samme stil, men som gjerne kan koste litt mer, til maten. Noen forslag? Jeg har brukt denne i coq au vin, og synes i grunnen den er god nok til å drikke til også. Ellers er det vel pinot noir som er den riktige druen, men jeg har lett forgjeves etter en god vin fra andre steder enn Burgund.
-Englefjes- Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2009 Tusen takk for tips! Barberaen ser virkelig lovende ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå