Gjest Mustang Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Er en mann som har tykk hud på hælene. Har fått råd om å bruke tynne dame nylonstrømper og dette synes jeg har hjulpet. Andre råd ?
Gjest bente85 Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Sett beina dine ofte i grønnsåpe vann og kjøp deg sånn du kan raspe føttene med for å fjerne tørr hud. Og etterpå bruk en fil som har en grov og en fin stor side til og file med. Det virker veldig bra. :-) Ellers bruk en god og fet krem som er beregnet på tørre føtter. :-) Apotek og fotpleiere har sånne produkter.
Gjest Merci Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Når jeg har dusjet og huden på bena er litt oppbløtt, gir jeg føttene en omgang med en fotfil. Den får du kjøpt på Vita (parfymeriet), fotfilen med noe som likner "sandpapir" på en holder er det jeg foretrekker. Så kan du avslutte med en god fuktighetskrem etterpå. En gang i uken vil jeg anbefale. Det er mitt beste råd
leirbål Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Min erfaring er at nylonstrømper tørker ut huden. jeg vet om mange som mener det samme. Et veldig godt tips er å file hælene med en fotfil, og smøre på et tykt lag fotkrem. (Apoteket.) Tre så en brødpose på bena, og sitt/ ligg med det i tre-fire timer. Da er føttene babymyke. Men ikke gå med rundt med de. Det er utrolig glatt!
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg tror det er lurt å ta en tur til forterapeut først og deretter vedlikeholde selv med fotbad, fotfil og krem som du kjøper hos fotterapeuten. En time hos fotterapeut koster ca 450 kroner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå