Gå til innhold

Hvilken utdannelse skal jeg velge?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På grunn av helsen min klarer jeg ikke den fysiske (og psykiske) belastningen som sykepleier. Jeg har også flere års erfaring fra kontorjobb, noe som også er problematisk pga at stillesittende arbeid foran pc også gjør meg værre. Altså, et stort problem når jeg hverken tåler fysisk belastning eller stillesitting..

Derfor vurderer jeg å utdanne meg innen noe annet, slik at jeg kan få andre jobber. Men aner ikke hva i all verden som finnes av muligheter når helsen begrenser meg såpass mye. Det er uaktuelt å ta en veldig lang utdannelse.

Er det noen som kan gi meg noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med sykemiddelkonsulent? De er jo ofte på farten, og hvertfall hun jeg kjenner som jobber som dette har en kombinasjon av kontorarbeid og å være ute på oppdrag. Da har du trolig allerede den kompetansen du trenger.

Eller hva med jobb på apotek? Utdanne deg som reseptar eller apotektekniker?

Tenker du jobb innenfor helse egentlig, eller er du også åpen for jobb innen helt andre yrker?

Hva med å prøve deg som lærer? Ta ped, slik at du kan begynne å undervise. F.eks. på helse og sosialfag på vgs, eller på høyskolenivå (jeg vet ikke hva som kreves for å undervise f.eks. på sykepleien utover ped, men hvertfall på helse og sosialfag skal du kunne undervise hvis du tar ped. Jeg kjenner flere sykepleiere som jobber der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene, sykemiddelkonsulent har jeg aldri hørt om (!), men skal sjekke ut hva det dreier seg om. Apotek er også en god ide. Lærer er ikke noe for meg, er ikke flink å undervise andre. Trenger ikke være jobb innenfor helse, er åpen for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk litt for. Sykeartikler konsulent mente jeg. Synes det så litt rart ut når jeg skrev det, men kom ikke på hva det egentlig het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Winnie_*

Førskolelærer kanskje?

I barnehagene er folk med medisinsk kompetanse/bakgrunn fra helsefag svært velkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan også videreutdanne deg innen ledelse og bli oversykepleier (heter det det fortsatt?) Da har du ansvar og en del kontorarbeid, men mulighet for å bevege deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...