Gjest Gjest_tannfe_* Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Har ett spørsmål angående hull i tenner, Kan hull i tenner bedre seg selv? altså kan de "gro"? Spør bare fordi jeg synes å ha hørt en gang i tiden at et økt inntak av melkeprodukter ville lede til at emaljen ble sterkere og dermed bedret hull.. Har ett hull nå som kjentes svært godt, men som nå virker mindre.
Poppzy Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Høres lite sannsynlig ut. Dette er jo bakterier som bare etser videre i tanna. Det kan jo være at det går over for at hullet er så stort at nerven dør. Det har jeg hørt flere har sagt. Venter man lenge nok (dypt hull) så må man garantert rotfylle tanna og det er en veldig kostbar affære. Har gjort det i 5 tenner jeg så jeg snakker av erfaring. Mitt råd er å gå til tannlegen så fort som mulig.
Sniglå Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Er det det mange kaller for "begynnende hull" kan utviklingen stoppe opp. Slike hull er kariesangrep som stort sett kun er ytterst i emaljen og prosessen kan stagnere vha ekstra fluor og intensivering av renhold som tanntråd osv. Har kariesangrepet først fått en viss størrelse er det sjelden det stopper opp. Jeg ville tatt en tur til tanlegen ja
Gjest bente85 Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg ville nok ha gått til tannlegen med slike hull. Og tror neppe at de kan gros igjen for og si det sånn. Men små hull som er i startfasen eller hva man skal kalle det, det kan man gå med, men blir de større så må tannlegen ta de. For det kan bli veldig ubehagelig og vanskelig å holde rent nedi der kanskje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå