Gjest Thanu Skrevet 15. oktober 2009 #1 Del Skrevet 15. oktober 2009 sliter litt med Nynorsken her:tristbla: hva betyr tjene, framheve, tilbrakte og elementer på Nynorskt. Har desverre ikke ordbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #2 Del Skrevet 15. oktober 2009 http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek_nynorsk.html Klart du har ordbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thanu Skrevet 15. oktober 2009 #3 Del Skrevet 15. oktober 2009 http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek_nynorsk.html Klart du har ordbok. Ja den har jeg prøvd, men for en eller annen grunn kommer ikke ordene jeg søker på opp:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siv Anita Skrevet 15. oktober 2009 #4 Del Skrevet 15. oktober 2009 sliter litt med Nynorsken her:tristbla: hva betyr tjene, framheve, tilbrakte og elementer på Nynorskt. Har desverre ikke ordbok. I ordboka står det jo forklaringar på orda, og der kan du jo finne evt andre ord du kan prøve å bruke på nynorsk? Uansett, skal du berre ha orda oversett til nynorsk? Isåfall: tene, framheve, opphaldt, element. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. oktober 2009 #5 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) sliter litt med Nynorsken her:tristbla: hva betyr tjene, framheve, tilbrakte og elementer på Nynorskt. Har desverre ikke ordbok. Du har allerede fått hjelp med ordene, ser jeg. Du kunne trenge hjelp med bokmål, også. Du skal begynne en setning med stor bokstav. Det skal ikke være stor forbokstav i nynorsk og ikke "t" på slutten. Det er to "s"-er i dessverre. Dessuten er overskriften din også feilskrevet. Du ønsker "Nynorskhjelp", hvis du da ikke mener "Nynorsk, hjelp!". For å være på den helt sikre siden, kunne du ha skrevet "Hjelp til nynorsk". Språk, enten det er morsmål eller fremmedspråk, er ikke alltid så enkelt . Endret 15. oktober 2009 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå