Gå til innhold

Undervisningsopplegg om eng. feiringer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Min 8. klasse skal snart ha om Halloween, Valentine's, Thanksgiving osv., men jeg sliter med å finne passende oppgaver til dette. Vil at de skal aktiviseres, helst både skriftlig og muntlig, i tilknytning til dette arbeidet. Noen som har forslag til hva jeg kan finne på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_hei_*
Min 8. klasse skal snart ha om Halloween, Valentine's, Thanksgiving osv., men jeg sliter med å finne passende oppgaver til dette. Vil at de skal aktiviseres, helst både skriftlig og muntlig, i tilknytning til dette arbeidet. Noen som har forslag til hva jeg kan finne på?

I forbindelse med faget engelsk?

Thanksgiving er først og fremst en amerikansk tradisjon,

mens de andre 2 feires på ulike måter i ulike land.

Hvor lang tid skal undervisningsopplegget om dette temaet

være?

Jeg ville kanskje delt klassen inn i grupper på 3 eller 6, alt etter hvor mange elever det er totalt, om det passet med 3 grupper fikk de hvert sitt tema, enten thanksgiving, valentine's day eller halloween, og alle skulle svare på spørsmål/finne informasjon du ber om, og få tid til å lete på nett/i bøker, og så presentere dette for de andre gruppene. På denne måten må ikke alle gruppene svare på akkurat det samme, og da blir det kanskje litt mer interessant enn oppramsing x 9.

Spørsmål om tema'ene kan være:

- bakgrunn/historikk

- kjennetegn/symboler (f.eks hjerter, gresskar)

- ulike måter å feire på i f.eks USA vs. England

Diskusjon etterpå om slike tradisjoner og om de skulle/burde innføres i norge kan være aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...