Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 før de tar inn pasienter? Noen gjør det. Det kommer an på hva slags behandling det er tenkt du skal ha, men utrednings/kartelggingstimer er helt vanlig. De må jo vite hva som skal behandles og om du har kommet til rett sted.
Gjest just me Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Så da må man betale 300 kr per time for noe som kanskje ikke blir noe av en gang. Herregud, lett skal det der ikke være...
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 "Vurderingstimer"? De pleier å ha kartleggingstimer ja, for å finne ut mer om deg og tingene du sliter med, ikke for å be deg om å dra til helvete etterpå.
Gjest just me Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Det var det psykologen jeg snakket med kalte det. Tre timer til 300 kr hver, som selvfølgelig forhåpentligvis fører til terapi, men det er jo ikke sikkert. Poenget er bare at det er kjipt for meg å evnt. bruke 900 kr på noe som ikke blir noe av. Ikke at det er noe psykologer gjør for å være slemme.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Det var det psykologen jeg snakket med kalte det. Tre timer til 300 kr hver, som selvfølgelig forhåpentligvis fører til terapi, men det er jo ikke sikkert. Poenget er bare at det er kjipt for meg å evnt. bruke 900 kr på noe som ikke blir noe av. Ikke at det er noe psykologer gjør for å være slemme. Men det er kjipt å holde på med en lang serie meningsløse konsultasjoner også, fordi psykologen ikke vurderte om han hadde kompetanse til å hjelpe deg med akkurat ditt problem. Timene går i egenandelskortet.
Gjest just me Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Ikke i dette tilfellet, fordi det er vurderingstimer først, så venteliste fordi hun ikke har kapasitet ennå, så da blir det ikke noe før i januar og da må jeg betale for vurderingstimene selv uansett. Men som sagt så skjønner jeg hvorfor psykologer har sånne timer, det er ikke det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå