Gå til innhold

Dagpenger (hjertesukk)


Gjest Reform av Nav reform

Anbefalte innlegg

Gjest Reform av Nav reform

Heisann,

Etter mye slit har jeg klart å få meg et vikariat som varer ut sommeren 2010. Jeg kommer rett fra utdanning, og går derfor ikke på dagpenger for øyeblikket. Har nettopp hørt fra NAV at jeg ikke får dagpenger når vikariatet utgår heller, fordi jeg kommer til å tjene mindre enn 109322 i 2009. Det spiller ingen rolle at jeg tjener mer enn 109322 i 2010. Jeg må visstnok vente til 1.1.2011 for å få innvilget dagpenger, og leve på oppsparte midler eller på sosialen inntil da. Er det noen på dette forumet som vet om jeg har noen muligheter til å anke dette.

Jeg kan virklig ikke forstå at NAV er så firkantet når folk tross alt har arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor satser du på dagpenger når vikariatet går ut? Du har jo masse tid til å finne en jobb før du er ferdig i vikariatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reform av Nav reform
Men hvorfor satser du på dagpenger når vikariatet går ut? Du har jo masse tid til å finne en jobb før du er ferdig i vikariatet.

Ærlig talt; selvsagt er planen min å finne en fast jobb! Men jeg er en person som liker å vite hvor jeg står i forskjellige situasjoner. Jeg ble ganske forbauset over hvor merklige og byråkratiske NAV reglene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke med at NAV er firkantet, men at de må ha utregningsgrunnlag for dagpenger, dvs. lønns- og trekkoppgaver fra arbeidsgivere. Noe som går på kalenderår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du går og bekymrer deg for dagpenger til sommeren 2010 er helt tragisk. Sørg for å skaffe deg en ny jobb innen det da vel så alipper du å deale med sure NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg trodde det var nok å bare sende inn siste lønnsslipp og attest på arbeidsforholdet.

Da jeg skulle søke om dagpenger, så skulle jeg gjøre dette før NAV fikk tilgang på fjorårets ligning. Jeg søkte om dagpenger i februar, ligningen fikk de ikke tilgang på før i mars eller april.. Jeg fikk da beskjed om at jeg skulle fylle ut søknaden for dagpenger, legge ved min attest ( som viste hvor lenge jeg hadde jobbet i jobben)+ min siste lønnsslipp.

På min siste lønnsslipp så stod det jo hvor mye jeg hadde tjent, ca 280 000 kr. I tillegg viste attesten min at jeg hadde sluttet der..

Vips, det var nok til at jeg fikk dagpenger. NAV Skjekket ikke ligningen min...

Det blir jo det samme som at en person som begynner i jobb januar 2009, og slutter august 2009, og kanskje har tjent 290 000 kr, ikke skal få dapenger for 4 mnd. Retten til dagpenger går jo på hvor mye du har tjent, ikke hvor lenge du har jobbet. Så, jeg tror nok du har fått feilinformasjon fra NAV...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...