Gå til innhold

Tips til gryterett til dåp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer å servere gryterett med ris i barnedåp vi skal ha i desember. Har dere tips til enkle, gode gryteretter med oksekjøtt evt elgkjøtt og hvor mye gryterett bør man beregne per person? Vi blir 16 personer i dåpen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i en barnedåp forleden der fikk vi servert gryterett laget av viltskav i en god saus. Kun kjøttet i sausen. Tror de brukte ferdigkjøpt viltsaus og smaka den til med fløte. Ris og salat til. Kjempegodt. Mengde du skal lage tja si det. Så i et ukeblad idag gryte av FINNBIFF 4 porsjoner. 500 gr. finnbiff - 150 gr. bacon i biter - 250 gr, friske sjampingjonger - 2 dl. vann - 3 dl. seterrømme - 1 dl. melk - 3 skiver ekte geitost - 5 einerbær - 1/2 ts. tørka timian - 1 ts. salt - 1/2 ts. pepper. Når jeg lager gryte av finnbiff/viltskav serverer jeg rosenkål m/baconbiter i. Håper du finner ut av dette eller annen gryte. Ha en fin dag på daåpsdagen!!!

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet

Ved festlige anledninger liker jeg aldri å servere ris til gryte. Synes det blir for simpelt. Server hjemmelaget potetstappe i stedet. Kok poteter, mos med smør og matfløte, tilsett salt/pepper og persille. Kjempegodt. Potetstappen kan også "sprites" opp ved å koke potetene sammen med litt sellerirot. Hvitløk kan også tilsettes med det må da passe til gryta.

Ellers er kokte poteter å foretrekke fremfor ris synes jeg. Ris er for meg hverdagsmat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...