Gå til innhold

rettigheter på jobben


Gjest Gjest_ELVIRA_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ELVIRA_*

Hei!

skal begynne som verneombud i bedriften jeg jobber i,

men med tanke på at det har vært endel tull på jobben

i det siste.f.eks manglende utbetaling av lønn og

ledelsen

har satt sykt lave provisjoner sammen med veldig høye

salgsmål. Gir veldig lite motivasjon for oss

som jobber der.. :kjefte:

veldig mange av oss som jobber der er misfornøyde og

det er også grunnen til at jeg nå vil begynne som

verneombud!

Noen som har litt tips? har prøvd å snakke med ledelsen

men det virker ikke som det går så veldig inn..!

også lyst til at andre som jobber med salg svarer her:)

hadde vært fint å vite hva slags erfaring andre har med dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Manglende lønn, provisjoner og slikt hører strengt tatt ikke med til et verneombuds oppgaver, men til den tillitsvalgtes.

En annen ting er at slikt kan føre til dårlig miljø, hvilket jeg skjønner har skjedd her.

Du må først sette deg godt inn i hvilke oppgaver du har ved å lese i Arbeidsmiljøloven: http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-006.html#6-2

Så må du be om å få gå på det lovpålagte 40-timerskurset som alle verneombud har rett til å få (i arbeidstiden). Da skulle du være godt skolert til å jobbe med arbeidsmiljøet. Ta gjerne kontakt med den tillitsvalgte og få til et samarbeid der for å bedre forholdene på det psyko-sosiale området.

Jeg kjenner ikke salgsbransjen, så dette var egentlig litt generelle råd.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg tror kanskje at ansatte i salgsbransjen skal være glade for å i det hele tatt kunne heve lønn nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips: Kom deg på verneombudskurs a.s.a.p. For det er viktig å kunne Arbeidsmiljøloven på rams som verneombud. Anbefaler også at du får jobben til å kjøpe inn Lov om arbeidsmiljø og stillingsvern med kommentarer og bruker den som sengelektyre.

Lav provisjon og høye salgsmål er som tidligere sagt ingen oppgave for verneombud. Organiser dere, velg en sterk klubbleder som kurses i fagforeningen. Når dere har vært medlemmer ei stund, vil dere kunne få hjelp til forhandlinger av foreningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ELVIRA_*
Mitt tips: Kom deg på verneombudskurs a.s.a.p. For det er viktig å kunne Arbeidsmiljøloven på rams som verneombud. Anbefaler også at du får jobben til å kjøpe inn Lov om arbeidsmiljø og stillingsvern med kommentarer og bruker den som sengelektyre.

Lav provisjon og høye salgsmål er som tidligere sagt ingen oppgave for verneombud. Organiser dere, velg en sterk klubbleder som kurses i fagforeningen. Når dere har vært medlemmer ei stund, vil dere kunne få hjelp til forhandlinger av foreningen.

Tusen takk for svar,det hjalp kjempemye!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...