Gå til innhold

Drømmejobben ble ikke som planlagt


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Etter en avskjed til et firma hvor jeg var en trofast ansatt i 4 år, så beveget jeg meg videre i en ny og spennende jobb.

Jeg gledet meg stort og hadde kansje skapt høye forventninger.

Lønna ble høyere og jeg fikk utviklet meg selv som menneske og arbeidstaker.

Etter bare noen få uker, så skjønte jeg at dette her er ikke jobben for meg. Av mange grunner egentlig, jeg passer rett og slett ikke inn her, og jeg ble forespeilet på intervjuene at jeg fikk jobbe litt mer med salg enn det jeg gjør (det er likt for alle hvor mye man får sitte med salg, så kan ikke akkurat be om mer heller)

Alle har rådet meg til å bli i denne jobbet i hvertfall et år, så jeg får dette på cv`en min, da det kan være lettere å skaffe en bedre jobb igjen senere.

Men jeg ser nå at 3 måneder her, er faktisk nesten nok...

Jeg gruer meg hver dag til jobb, jeg sliter meg gjennom dagen. Og eneste som holder meg her er den høye lønnen.

Er det for dumt av meg å søke litt på andre jobber igjen? Jeg vil nok ikke få en jobb av denne kvalitet, eller lønn. Men kansje en jobb jeg trives bedre i. Jeg kan jo heller ikke putte denne jobben på min cv da jeg har jobbet her såpass kort.

Hva gjør man egentlig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skader vel ikke å søke litt her og der? Du trenger jo ikke si opp før du søker andre steder, og får du en jobb du tror du kommer til å trives mye bedre i, er det jo bare å takke ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia, Paris
- Nny og spennende jobb.

- Etter bare noen få uker, så skjønte jeg at dette her er ikke jobben for meg. Av mange grunner egentlig, jeg passer rett og slett ikke inn her.

- Jeg gruer meg hver dag til jobb, jeg sliter meg gjennom dagen. Og eneste som holder meg her er den høye lønnen.

Hva gjør man egentlig???

Vær åpen og ærlig med din overordnede, spill med åpne kort. Si at dette ikke helt står i stil med de forventningene du hadde før, under og etter intervjuet.

Si at jobben ikke er noen innertier for deg, og at du ser deg om etter andre muligheter.

Samtidig kan du be om å få utføre andre oppgaver enn de dere holder på med på avdelingen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo faktisk få deg en annen jobb og komme greit gjennom det med å ærlig innrømme at jobben ikke var noe for deg. Men da må du passe på å søke på noe som ikke er så likt. For da kan det virke negativt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...