Gjest Marlo Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Nå gir jeg opp!! Hver gang jeg vasker klär, så lukter det närmest mugg av klärne. Er ingen fan av sterke midler som forurenser etc, men nå trenger jeg råd om noe som fungerer her. Har kjört tom maskin på 95grader, har kjört maskin med eddik i, vasker såpeskuffen 1 gang i uka, lar alltid döra stå åpen når den ikke er i bruk, kjörer fulle maskiner, men ikke for fulle. Nå har jeg bestemt meg for å kjöpe et produkt som kan fjerne lukta, men hva anbefaler dere? Om det finnes noe sterkt og effektivt produkt som i tillegg er noe miljövennlig iallefall, så hadde jeg blitt kjempefornöyd. Pris spiller ingen rolle - lukta skal vekk =)
Gjest Marlo Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Ingen som har noen forslag? Kunne godt tenkt meg å dratt på butikken i dag og kjöpt ett eller annet vidundermiddel
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Nå gir jeg opp!! Hver gang jeg vasker klär, så lukter det närmest mugg av klärne. Er ingen fan av sterke midler som forurenser etc, men nå trenger jeg råd om noe som fungerer her. Har kjört tom maskin på 95grader, har kjört maskin med eddik i, vasker såpeskuffen 1 gang i uka, lar alltid döra stå åpen når den ikke er i bruk, kjörer fulle maskiner, men ikke for fulle. Nå har jeg bestemt meg for å kjöpe et produkt som kan fjerne lukta, men hva anbefaler dere? Om det finnes noe sterkt og effektivt produkt som i tillegg er noe miljövennlig iallefall, så hadde jeg blitt kjempefornöyd. Pris spiller ingen rolle - lukta skal vekk =) Prøv å kjør skylleprogram med klor, 1 kork i beholder for skyllemiddel skulle holde.
Gjest Marlo Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Hmm, klor ja... jo det kan jeg pröve. Takk =)
Gjest Spinell Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Er det noen form for lo-filter eller annet filter på maskina di? I så tilfelle kan det være en ide å åpne opp og se hva som kan befinne seg der, og rengjøre/fjerne uhumskheter. Ellers ser det ut til at du har gjort det meste andre som kan gjøres mot vond lukt.
Gjest Marlo Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Er det noen form for lo-filter eller annet filter på maskina di? I så tilfelle kan det være en ide å åpne opp og se hva som kan befinne seg der, og rengjøre/fjerne uhumskheter. Ellers ser det ut til at du har gjort det meste andre som kan gjøres mot vond lukt. Hmm, det er en luke nederst på maskinen (i fronten). Har testet å åpne den, og innenfor var det skrulokk ... men så fort jeg pröver å åpne det så fosser det jo vann ut. Da må jeg evnt dra maskinen bort til dusjen og gjöre det der, ellers får jeg jo vann utover hele gulvet. Men hva er den åpningen til? Er det dette som er et slags filter? (burde jo visst det selv, datter av en rörlegger *flau*)
Gjest Spinell Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Men hva er den åpningen til? Er det dette som er et slags filter? (burde jo visst det selv, datter av en rörlegger *flau*) Har du beholdt instruksjonsboka? Ta en titt i den for sikkerhets skyld. Jeg har også en luke nederst foran, med et skrulokk bak, på min maskin. Dette er en gammel Ariston. Dette lokket har jeg vel åpnet bare etpar ganger. Da fant jeg litt smårusk bak det, men ikke litervis med vann.
Gjest Marlo Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Skal ta meg en titt i boka, har beholdt den. Og om det renner ut noe vann, så får jeg bare vente til sambo kommer hjem, så han får dratt maskinen bort til dusjen. Kanskje det er pga det vannet der at det lukter så ekkelt også. Men jeg har hatt 3-4 maskiner för denne, og alle har hatt mye vann inni den luka foran når jeg tenker meg om.
monamonalisa Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg tror det er meningen at denne luka skal åpnes og rengjøres inni der en gang i blant...? Må innrømme at jeg ikke har gjort dette så ofte selv, men såvidt jeg husker kommer det endel vann med engang, men det stopper fort opp. Nå skal jeg sannelig prøve på min egen maskin
monamonalisa Skrevet 15. oktober 2009 #10 Skrevet 15. oktober 2009 Ja, nå gjorde jeg det, og som jeg trodde - det rant bare litt vann med engang. Det er vel en pakning som tas ut. Lå et lite belegg på den, men var ikke så veldig skittent. Er vel kanskje tvilsomt at det er dette som kan føre til sur lukt i klærne? Uansett - lykke til, håper du finner ut av det!
susanne_89 Skrevet 20. oktober 2009 #11 Skrevet 20. oktober 2009 Den luka er der for situasjonar som at maskina stoppar og ikkje vil gå meir og du ikkje kan tømme den på anna vis, så skrur du opp den og tømmer..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå