maaneskinn1 Skrevet 14. oktober 2009 #1 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg ble i dag tatt i fartskontroll og fikk meg en pen liten bot. Det jeg lurer på er om man får noen brev i posten e.l. Jeg kjørte ikke min bil, men min mor sin, og er ikke så veldig lysten på at hun skal finne ut om denne boten. Om det kommer skriv, må jeg jo fortelle det. Blir boten registrert på bilen (eier) og, eller bare den som kjørte den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 15. oktober 2009 #2 Del Skrevet 15. oktober 2009 Boten blir registrert på eier. Kjörte bilen til samboeren min for snart 3 uker siden, og ble tatt for fortkjöring, fikk bot og mistet lappen, men brevet kom i mitt navn. Så lenge det ikke er snakk om fotoboks (for da kommer den til bilens eier), så kommer alltid boten til personen som kjörte, noe annet hadde värt ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maaneskinn1 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 15. oktober 2009 Men kommer det noe brev i det hele tatt? Jeg ble jo vinket inn til siden og fikk boten & regning i hånden.. Kommer det da noe brev hvis jeg betaler boten innenfor tiden..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 15. oktober 2009 #4 Del Skrevet 15. oktober 2009 Både og tror jeg. Min samboer fikk boten på stedet sist han ble stoppet, men fikk også et brev i posten. Tror det var et brev med informasjon, hvor mye boten var på og at han har 3 uker til å klage om han vil det. Mens ganger för der fikk han ikke noe brev. Men du trenger vel strengt tatt ikke fortelle henne om boten dersom du får et brev, gjör du vel? Ellers er det jo ikke så farlig å få bot. Altså, det er jo ikke verdens undergang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maaneskinn1 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 15. oktober 2009 hehe.. Nei, det er vel strengt tatt ikke verdens undergang.. Men har ikke hatt lappen så alt for lenge. Og om jeg får brev fra politiet vil det jo bli mye spm.. Får sørge for å hente posten selv Hehe. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pia Sava Skrevet 18. oktober 2009 #6 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg ble i dag tatt i fartskontroll og fikk meg en pen liten bot. Det jeg lurer på er om man får noen brev i posten e.l. Jeg kjørte ikke min bil, men min mor sin, og er ikke så veldig lysten på at hun skal finne ut om denne boten. Om det kommer skriv, må jeg jo fortelle det. Blir boten registrert på bilen (eier) og, eller bare den som kjørte den? Min sønn kjørte min bil, og fikk fartsbot. Han betalte - ingen skriv eller "annen info" til meg. Men han valgte selv å fortelle meg det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #7 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hvis du er redd for at noen skal finne ut at du har fått bot, hvorfor ikke bare passe på å holde fartgrensen? Synes ikke synd i deg om din mor finner ut av om du har fått bot (noe jeg egentlig håper hun finner ut av). Hold fartsgrensa heretter, så slipper du å være redd for å få bot og om noen vil oppdage boten. Alt for mange som bryter fartsgrenser, og alt for få som blir tatt :-( Aner ikke svar på dine spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå