Gjest Gjest_Fia_* Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er en jente på 22 år som sliter med et veldig dårlig selvbilde. For fem mnd siden ble det slutt mellom meg og min daverende kjæreste. Han var alt for meg og det var et sjokk da han ikke ville ha meg lenger. Mitt problem er at jeg ikke tørr og gå videre. Jeg tørr f.eks ikke å ha sex med andre pga av at jeg føler meg STYGG. Hater når folk tar meg på hengepuppene mine og de stygge lårene. Hvordan skal noen like meg når jeg ikke liker meg selv? Jeg er en såkalt "pen" jente som stråler selvtillit utad, men innerst inne er jeg en redd liten jente. På de fem mnd som singel har det vært en del som har prøvd seg, men da er jeg bare kald og frekk mot de, i frykt for at de skal komme for tett innpå meg. Jeg vil ikke vise mine svake sider. Som f.eks den stygge kroppen min. Jeg vet innerst inne at jeg ikke er feit 167 ca og 62 kilo, men likevell er det en stemme som bare bryter meg ned. Hvorfor er jeg slik? Noen som vet hva jeg kan gjøre for og få selvbildet mitt opp på et nivå hvor jeg klarer og slippe folk tett innpå meg?
Gjest Kvinne_30 Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Hei! Ta noen råd fra en erfaren kvinne på 30 år! Når man ha blitt dumpet og har hjertesorg, er 5 mnd INGENTING! Selvbildet blir dratt langt ned i søla og det tar lang tid å bygge seg opp igjen. "Når han ikke ville ha meg, vil ingen andre heller..." Ikke tenk sånn, det er helt feil! Gi deg selv lang tid og gjør kjekke ting for å komme deg ovenpå igjen. Treningsstudio, litt smineveiledin ig, noen nye klær, etc.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Les dette hver dag: Du er enestående. Du er mer verdt enn noen kan måle. Du kan noe som er spesielt for deg. Du har noe å gi andre. Du har gjort noe du kan være stolt av. Du har store ubrukte ressurser. Du duger til noe. Du kan godta andre. Du har evner til å forstå og lære av andre. Det er noen som er glad i deg. Skriv opp ting du liker ved deg selv. Skriv opp hva som gjør deg glad og hva du liker. Skriv opp hyggelige ting du har fått høre om deg selv. Stå foran speilet og fokuser bare på det du liker. Det er ikke lov å legge merke til det du ikke liker. Gjør ting du liker og vær sammen med folk som gir deg energi og som er snille med deg. Hold deg unna steder, folk og situasjoner som gir deg en dårlig følelse. Glem negative ting du har hørt og sett. Jeg begynte med dette da jeg var tenåring. Nå har det gått mer enn ti år og jeg kan si at det funker! I dag har jeg en god selvtillit, tør å stole på meg selv og liker meg selv både innvendig og utvendig. Jeg kan også si at det blir lettere med årene, du er fortsatt ung og har fortsatt masse å lære, både om deg selv og om verden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå