Nana Skrevet 16. oktober 2009 #41 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hvis du kan spise frukt; lag smoothie! Her kan du fint bruke soyamelk! F.eks frosne jordbær + banan + kruskakli + evt proteinpulver eller eggehviter hvis du kan spise det. Blåbær, jordbær, banan Mango, ananas, jordbær Bare å eksperimentere til du finner noe du liker :-) Med litt søtstoff smaker det som is :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #42 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ja, Nana, det er jo ikke bare det å slanke seg, men å leve sunt resten av livet. Derfor har jeg svært liten tro på disse kurene som setter så urealistiske mål. Jeg kan ikke leve på salat resten av livet og det vet jeg. Men jeg kan trene litt mer og snope litt mindre, og tror jeg vil ha stor effekt bare av det. Har aldri vært den som teller kalorier og tror virkelig på at det ikke er så viktig at alle middager er kalorifattige og supersunne, så lenge man spiser variert og med måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #43 Del Skrevet 16. oktober 2009 da lurer jeg litt på hvordan du klarer å få i deg mye usunn mat? det meste av godterier utgår, samme med det meste av sjokolade og chips. i tillegg kan du da ikke ha noe som er basert på følte eller melk/mel, og dermed så forsvinner utrolig mange kalorier blandt annet ved at så og si alle ferdig og halvfabrikata produkter inneholder en eller flere av de ingediensene du ikke kan ha. men over til løsningen: Jeg stusset også på dette... Du er intolerant overfor hvete, melk, sukker... osv, men samtidig sier du: I tillegg er jeg altfor glad i snop, snacks og brus og de tingene jeg ikke burde spise. Jeg er kjedespiser verre enn noen. Potetgull er jo greit, og sjokolade er jeg ikke så glad i, men det blir desverre altfor mye sukker. Nuh er det imidlertid slutt på det! Det ene barnet mitt lever naturlig glutenfritt (totalt hvetefritt) og melkefritt, og det er veldig lite av godteri (snop) han kan spise fordi det er hvete i det... og ikke kan han spise alt av potetgull heller, fordi de fleste sorter potetgull inneholder hvete/hvetestivelse. (potetskruer og taffelsticks er hvetefri). Derfor forundrer det meg at du er intolerant overfor hvete, men likevel (tilsynelatende) spiser så mange produkter som inneholder hvete. Jeg mistenker at du må ta en liten gjennomgang av kostholdet ditt! Det virker på meg som om du spiser mer av det du er intolerant for enn du er klar over, og det kan helt klart påvirke energinivået ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #44 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Jeg stusset også på dette... Det virker på meg som om du spiser mer av det du er intolerant for enn du er klar over, og det kan helt klart påvirke energinivået ditt. De sitatene du kommenterer er jo tatt fra innlegg der jeg faktisk har sagt at jeg ikke er noe flink til å ta hensyn til intoleransene mine når det kommer til snop og snacks. Det er enkelt å lage "tolerante" middager, men ikke fullt så enkelt å unngå ulovlig snacks. Nå skal det sier at jeg regner potetgull som "oppkutta poteter med salt", og at jeg ikke spiser french fries og potetskruver så ofte.. Allikevel er nok formen sterkt påvirket av at jeg ikke klarer å kutte ut sukker og hvete helt. Men denne uka har jeg ihvertfall vært flinkere enn på lenge, og jeg håper at det bare skal gå oppover fra nå, ved hjelp av motivasjon fra meg selv og dere. Endret 16. oktober 2009 av Tante Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #45 Del Skrevet 16. oktober 2009 Du virker så voksen og reflektert Tante. Kanskje fettsuging kunne vært noe for deg? Kan du ikke snakke med NAV om de kan dekke utgiftene for deg? Det går an å ta det på privatklinikk. Det vil iallefall være mye enklere for deg enn kostholdsendring og trening som du ikke har lyst til. Stå på!! Dette klarer du. Du har helt riktig innstilling. Deilig å se at det finnes målbevisste folk her i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #46 Del Skrevet 17. oktober 2009 Du virker så voksen og reflektert Tante. Kanskje fettsuging kunne vært noe for deg? Kan du ikke snakke med NAV om de kan dekke utgiftene for deg? Det går an å ta det på privatklinikk. Det vil iallefall være mye enklere for deg enn kostholdsendring og trening som du ikke har lyst til. Stå på!! Dette klarer du. Du har helt riktig innstilling. Deilig å se at det finnes målbevisste folk her i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #47 Del Skrevet 17. oktober 2009 Du virker så voksen og reflektert Tante. Kanskje fettsuging kunne vært noe for deg? Kan du ikke snakke med NAV om de kan dekke utgiftene for deg? Det går an å ta det på privatklinikk. Det vil iallefall være mye enklere for deg enn kostholdsendring og trening som du ikke har lyst til Ok, jeg skjønner ikke helt behovet for slik sarkasme. Fettsuging er fullstendig uaktuelt, da det ikke er fettet som er problemet her. Har aldri sagt at jeg ikke har lyst til å forandre på noe, bare at jeg mangler motivasjon og derfor trenger noen tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 23. oktober 2009 #48 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hei Jeg har selv tatt et tak i meg nå og har trent jevnlig helt siden sommeren. Jeg utsatte og utsatte det å komme igang, og det gjorde selvfølgelig ting værre og værre. Jeg hadde gått en del opp i vekt, og etter jeg så bilder a meg selv (da ser man gjerne seg selv bedre), tenkte jeg at nå var det nok! Jeg begynter å tren litt for mye da, og det var egentlig ikke nødvendig, men jeg skulle lissom ta igjen for det tapte Nå trener jeg ltit mer fornuftig. Jeg prøver å trene ca 3-4 ganger i uka hvertfall (kondis og styrke, er fan a treningsdvd'er ), og det er fordi jeg er så glad i mat at jeg ikke klarer slike lavkarbo dietter... Jeg syns det er viktig å kose seg en dag i uka, og det er også viktig dersom man spise sunt ellers i uka, å sjokke forbrenninga litt på f.eks lørdag, der man skeier ut. Etter å ha bitt tenna sammen og oppretthold trening og spist godteri en dag i uka, kjenner jeg meg mye bedre. Det er selvfølgelig en del kg igjen, men jeg har så mye mer energi, så de ekstra kg føles ikke like tunge om du skjønner. I tillegg til alle fysiske fordeler så hjelper det voldsomt på selvfølelsen at man rett og slett mesterer målene man har satt serg (så lenge de ikke er urealistiske, men jeg syns dine mål virker vledig realistiske ) Jeg pleide selv i en periode å spise en japp hver dag samt en pizza Men jeg sa at nå måtte jeg slutte, men i begynnelsen hadde jeg skikkelig søtsug (kroppen venner seg til alt), men etterhvert slapp det taket Det som hjalp meg (fordi jeg også ofte forbinder godter/kaker med kos) var å trakte en kopp te på kvelden istedet (uten sukker selvsagt), da hadde jeg ikke trang til noe søtt. Noe annet som er veldig bra, og detoxer kroppen. Drikk masse vann, koroppen venenr seg etterhvert til å drikke mer og mer vann, dersom du har en vannflaske som du fyller opp og har med deg hele tida (husk at mye sug etter noe godt også kan være fordi man et tørst). Lykke til stå på, det hjelper på kroppen og selvfølelsen Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå