Gå til innhold

Været om vinteren i Trondheim


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Dette blir den første vinteren jeg tilbringer i Trondheim, og jeg lurer på hvordan været/føret er her om vinteren. Når kommer snøen? Blir den liggende, eller er det avbært av og til? Når forsvinner snøen om våren?

Blir det veldig kaldt, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri tilbrakt hele vintre i Trondheim, men mitt inntrykk er at i selve byen så er det bare kaldt og vått, ikke noe særlig mye snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ganske varierende fra vinter til vinter. I de siste årene har det vært ganske mildt, og ikke voldsomt mye snø. Eller, det har snødd heftig et par ganger i løpet av vinteren, og den snøen har blitt liggende. Sist vinter var vel den mest plagsomme jeg har opplevd. Et snøfall i midten av oktober ble til tjukk is og forsvant ikke før på vårparten fordi temperaturen knapt kom over 0 grader. Jeg går veldig mye, og måtte investere i ordentlige isbrodder.

De iskalde vintrene fra åttitallet er en saga blott, den gangen kunne det fint komme ned i 25 minusgrader i lange perioder. Nå er det vel en ti-femten minus på det kaldeste, og det er ikke ofte det heller.

Snøen kan forsvinne i mars. Men vi kan aldri si at våren har kommet for det, det er utrygt for mer snø i hele april...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...