Gå til innhold

Mor har med sønn(er) i garderoben.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lis_*
Skrevet

I svømmehallen der jeg bor, er det en mor som ofte har med sine sønner inn i garderoben. De er kanskje rundt 9-10 år, er ikke sikker. Trodde ikke det var lov. Noen ganger er det en gutt som er med henne andre ganger er de to. Prøvde å si til henne engang om de ikke greide seg alene, men hun snakket dårlig norsk og forstod ikke det jeg sa. Selvsagt er det for å holde kustus på de, for de virker litt urolige og hjelpesløse. Likevel trodde ikke det var lov. Kanskje jeg er pysete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal ikke jeg uttale meg om hvorvidt de er for gamle eller ikke, da dette virkelig spørs på barnet, men det er da fullstendig normalt å ha med barn i garderoben, uavhengig av kjønn. Er det en far alene med en liten jente, blir hun med han, og er det en mor alene med sønnen, blir han med henne.

Skrevet

9 - 1o er vel stort for å være med mamma i garderoben, ja! Hadde sagt fra til badevakten, jeg.

Gjest Chiffon
Skrevet

Jeg tenker som så, barn under skolealder er greit å ha med inn i garderoben, kanskje et år til. Etter det blir de for gamle synes jeg.

Skrevet
9 - 1o er vel stort for å være med mamma i garderoben, ja! Hadde sagt fra til badevakten, jeg.

Helt enig. De må gå i guttegarderoben. Neste gang ville jeg sagt fra til en som jobber der, så lærer hun seg reglene til neste gang.

• Liker 1
Skrevet

Noen som vil fortelle meg hvorfor de ikke kan? Er det fordi at dere ikke vil bli sett naken eller at de kan møte klassevenner eller no?

Mener ikke å høres kranglete ut altså, jeg har bare ikke helt forstått det.

Selv om de burde jo være store nok til å klare seg selv.

Skrevet

Da jeg var med pappa på svømming som liten, klarte jeg meg selv i damegarderoben fra jeg var 6-7 tror jeg....

Skrevet
Noen som vil fortelle meg hvorfor de ikke kan? Er det fordi at dere ikke vil bli sett naken eller at de kan møte klassevenner eller no?

Jeg tror klassevenninnene deres blir temmelig flaue om de treffes nakne i garderoben.

Der vi bodde før var regelen at de kunne bli med til de begynte å måtte greie seg selv i garderoben i gymmen på skolen. Dvs andre klasse.

Gjest Gjest_Lis_*
Skrevet

Jeg føler at de kanskje titter litt. De er ofte sent på kvelden når det er få til stede og står lengst unna i dusjen, så de er jo litt forsiktige, det er bra. Men en gang jeg skulle kle på meg, hadde jeg tatt på meg bukse og bøyde meg framover for å legge tøyet i sekken, tittet jeg opp fordi noen smelte med ei dør. Begge satt å tittet på brystene mine. Så følte jeg meg dum fordi jeg ikke prioriterte å kle på meg på overkroppen. Kanskje litt rart siden jeg soler meg toppløs. Men føler at det blir feil at jeg skal stresse på å få på meg klærne.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg syns ikke så store gutter har noe i damegarderoben å gjøre. Så sant barna er funksjonsfriske, bør de strengt tatt klare seg selv i garderoben når de er 9-10 år. Det må de jo på skolen, så det er vel ikke så annerledes på fritiden.

Vet ikke om jeg ville sagt fra til badevakten, men kanskje prøvd å kommunisere med damen de var i følge med. Ser at du prøvde det uten hell, så da er det ikke så lett.

Hva med å spørre badevaktene neste gang, om de har noen regler for dette? Og si at du opplever det som ubehagelig at såpass store gutter er med i damegarderoben, og ønsker å unngå det senere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville sagt fra til garderobevakten, så kan de si fra til damen. Det blir alltid ubehagelig hvis man selv skal si fra som privatperson, folk blir sure og fornærmet osv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tre sønner, jeg ville ALDRI tatt dem med meg i damegarderoben etter at de har fylt 6 år. Snakk med badevakten.

Skrevet

Der jeg trener (ikke svømmhall, men vanlig treningssenter) er det plakater i damegarderoben om at det ikke er lov å ha med gutter over ....xx år, ja - nå husker jeg ikke alderen da, men det står en alder der, tror det er 5 eller 6 år. Hvorvidt det henger tilsvarende i herregarderoben vet jeg ikke. Funker bra hos oss - sikkert noen som har sagt fra i resepsjonen som medførte at plakaten kom opp.

Skrevet

Kanskje fordi det er litt ubehagelig å bli beglodd av gutter med en gryende seksuell interesse? Jeg ville ikke likt det i det hele tatt, ville nok, som andre sier, tatt kontakt med badevakt.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Kanskje fordi det er litt ubehagelig å bli beglodd av gutter med en gryende seksuell interesse? Jeg ville ikke likt det i det hele tatt, ville nok, som andre sier, tatt kontakt med badevakt.

Enig her. De alle fleste tiåringer har begynt å interessere seg for det motsatte kjønn, de har begynt å bli sexuelle (dvs. sexuelle er man jo før man kan gå, men dere skjønner hva jeg mener) og de har gjerne begynt å eksperimentere på seg selv. Dermed sier det seg selv at for oss andre ville det vært ubehagelig å skulle stå der uten klær.

Endret av Teriyaki
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
I svømmehallen der jeg bor, er det en mor som ofte har med sine sønner inn i garderoben. De er kanskje rundt 9-10 år, er ikke sikker. Trodde ikke det var lov. Noen ganger er det en gutt som er med henne andre ganger er de to. Prøvde å si til henne engang om de ikke greide seg alene, men hun snakket dårlig norsk og forstod ikke det jeg sa. Selvsagt er det for å holde kustus på de, for de virker litt urolige og hjelpesløse. Likevel trodde ikke det var lov. Kanskje jeg er pysete.

Barn over tre år har ikke noe å gjøre i garderobe/dusj for motsatt kjønn.

Skrevet

Og hva da hvis ungene over tre år ikke er trygge nok på å være i motsatt garderobe av den forelderen de er med, at de syns det er "skummelt" å være blant folk de ikke kjenner? Da bør man kanskje holde seg unna svømmehaller til ungene er så store at de takler å ordne seg selv i motsatt garderobe, eller så må begge foreldre være med hver gang?

Gjest Nattvette
Skrevet

Enig.

Skrevet

Kanskje hun er redd for å sende dem inn i herregarderoben?

Sier ikke at det passer seg med så store gutter i damegarderoben, og jeg hadde absolutt følt meg ukomfortabel med dem til stede.

Men etter å ha hørt om pedofile (lommemannen f.eks. var innom svømmehaller), så tror jeg at en mor kan være redd for slikt. Er også vanligere at menn forgriper seg på barn av samme kjønn, enn at damer gjør det. Så det virker "tryggere" å sende jenter inn i damegarderoben aleine, enn gutter i herregarderoben.

Er tross alt lite som er så grusomt som overgrep mot barn.

Skrevet

Altfor store til å være med i damegarderoben!

Der vi går, er det fellesgarderobe. Da blir barna bare sendt i herredusjen, også møtes man utenfor døra etterpå:) Kjempedeilig, og man slipper ubehageligheter alle og enhver :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...