Gå til innhold

Volvo


Gjest Gjest_Anja_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anja_*

Vuderer ny bil (ikke eldre enn 2004 mod.), å har fått anbefalt Volvo av en bilmekaniker da >Volvo har praktiske løsninger og "holder" lenge!

Noen Volvo eiere her som vil dele sin begeistring eller misnøye?

Er ute etter en romslig stasjonsvogn, god kvalitet og drift sikkerhet. Utseende er også viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt en del Volvoer ja, og det er den bilen jeg har värt absolutt mest fornöyd med.

Eier i dag en Volvo v70 med 180 hk og turbo, og det finnes ikke en grommere bil =))

Ikke bare er de trygge og driftssikre, men god plass, billigere deler dersom man må bytte ut noe og deilig å kjöre.

Tror ikke jeg klarer å finne en eneste negativ ting med Volvo, bortsett fra at, som du selv sier, ikke skaff en for gammel bil da det kan väre mye rust dersom tidligere eiere ikke har tatt så godt vare på bilen.

Den volvoen vi har i dag er en 2000 modell, og det er absolutt ingenting galt med den, ikke så mye som en rustflekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri eid Volvo selv, men kjenner flere som har 960 og nyere og sier de aldri skal ha noe annet. Kollisjonssikkerheten i nest nyeste V70 ble prøvd mot lastebil og funnet i orden, setene får generelt veldig god kritikk (og jeg nyter passasjertilværelsen i dem), men når det gjelder interiørdesign liker jeg det virkelig ikke. Det er jo smak og behag, så hvis du setter deg i en nyere Volvo og ikke synes alt av knapper og kontroller bare er feil så er det jo ikke noe problem for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingeniøren

Volvo har definitivt topp seter, og treige automatkasser.

Rent personlig synes jeg 2004-modeller V70(som gjerne er hva du titter på) ikke er noe glitrende kjøp. Det er en ganske gammel modell (fra 1999) og når du da kan plukke opp en BMW 5-serie(2004-) i omtrent samme prisklasse så faller gamle V70 litt igjennom rett og slett.

Er du derimot seriøs når du sier at utseende betyr noe så bør Alfa Romeo 159. Eneste stasjonsvogn som ikke ser dønn kjedelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du derimot seriøs når du sier at utseende betyr noe så bør Alfa Romeo 159. Eneste stasjonsvogn som ikke ser dønn kjedelig ut.

Så var det det med romslig da. 159 har såvidt plass til Titten Tei i bagasjerommet dersom man bruker nok kraft på å trykke ham inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus
Vuderer ny bil (ikke eldre enn 2004 mod.), å har fått anbefalt Volvo av en bilmekaniker da >Volvo har praktiske løsninger og "holder" lenge!

Noen Volvo eiere her som vil dele sin begeistring eller misnøye?

Er ute etter en romslig stasjonsvogn, god kvalitet og drift sikkerhet. Utseende er også viktig!

Har ikke V70 men en S60 som er 7 år i år, med andre ord ikke en helt ny bil.

Utseendemessig er det en bil som iallefall "gutta" på jobben synes om da den har former :fnise:

Kjapp automatkasse, bensinmotor med 180 hester - med andre ord: akkurat sånn passe sprek :lur:

Sikkerheten er upåklagelig (noe svenske bilprodusenter tar alvorlig og er kjent for).

Ikke hatt noen problemer så langt, overkommelige service priser.

Veldig godt fornøyd med bilen, og også med min forrige bil - en Saab.

Begge to kom og kommer seg frem nærmest overalt på vinterføre (kanskje litt avhengig av sjåføren også det da.... :blush: )

Når neste bil skal kjøpes så blir det nok en Saab eller Volvo det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Volvo V40 fra 2004 og er veldig fornøyd. Foreldrene mine har en 11 år gammel V40 og er fortsatt veldig fornøyd med den. De har ikke hatt noe tull med den, bare det vanlige vedlikeholdet. De skiftet vell bremseklosser og vindusrute i sommer, samt fikk den lakkert om, og det er den største investeringen de har hatt på den i alle de årene.

Jeg vet at noen av merkene fra noen år sliter litt med forskjellige problemer, så les bruktbiltester før du bestemmer deg. Det er gjerne første eller andre året med ny modell at det kan skje. Ellers er det veldig sikre biler og god og romslig plass. Bensinforbruken på langkjøring er heller ikke å klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vår andre Volvo nå, og når den skal skiftes blir det Volvo igjen! Knallgode seter og flott å kjøre. Samt sikkerhetsmessig i toppklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Volvo 850 stasjonsvogn for litt over ett år siden. 94-mod, 144 hester. Bilen hadde null rust på seg ved kjøp og har ikke fått noe siden, selv om den står ute. Har kjørt den fra 200 000 til 265 000 km. Den går som en klokke og ligger meget stødig på veien. Føler meg virkelig trygg. Ingen mekaniske eller tekniske problemer. Kunne hatt en litt bedre svingradius (mtp parkering), og bensinforbruket på de eldre modellene er ikke blant de beste, men ellers intet å anmerke. Min neste bil kommer garantert til å være Volvo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min volvo snart 50 år, meeen. Svigers har nyere v70 og v40. Veldig gode biler, men v70'en er det litt rusk med ettersom svigerfar liker å gjøre alt selv. (automatgir) Så pass på at de du kjøper av har vært flink med servicer.

Utover det har jeg erfaring med 240 og 740. Men de regner jeg med heller ikke teller :biggrin:

Bedre sittekomfort skal man forsåvidt lete litt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...