Gå til innhold

Hvilken hunderase har du?

fjellryp

Anbefalte innlegg

Har en Chihuahua og en Dachs. Flytter om 1 uke ca. så da blir bare Chihuahuaen med meg, mens Dachsen blir hjemme hos mamma og pappa =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leonberger. (Eller en kalv, som enkelte mener det er) :fnise:

Haha... jeg hadde en sånn en - og hadde den med meg en tur nedover gata i Otta. Det satt et par gamle gubber som dulta til hverandre og kniste når de så ham, og når vi kom nærmere så ropte den ene til meg

"Fin ku du har der, mjølkern bra?"

og så lo de seg fordervet... :fnise:

Nå har jeg en bullmastiff!

Endret av tantegrusom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott Bouvier des flandres gutt. Kjempegemytt, veldig rolig innendørs og ikke minst røyter ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Har, dessverre, ingen hund enda - men har hatt flere; jack russel, boxer, blanding, cocker spaniel.

Neste anskaffelse blir nok en portugisisk vannhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er stolt eier av verdens vakreste, lille Bichon Havanais valp :)

Det er nok med en valp nå, men når ho blir eldre vil jeg gjerne at ho skal ha en venn, så da tenkte jeg å skaffe meg en Nuffe (Newfoundlandshund). Størrelseforskjell i huset vårt er uinteressant, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huffsa

Jeg er stolt eier av verdens vakreste, lille Bichon Havanais valp :)

Det er nok med en valp nå, men når ho blir eldre vil jeg gjerne at ho skal ha en venn, så da tenkte jeg å skaffe meg en Nuffe (Newfoundlandshund). Størrelseforskjell i huset vårt er uinteressant, hihi.

Mener det ikke frekt i det hele tatt, men du skrev på forje side også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det ikke frekt i det hele tatt, men du skrev på forje side også :)

Oi, beklager, har slettet denne fra mine innlegg så trodde det var en ny debatt :)

Endret av I.am.me
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Har ikke hund akkurat nå, ettersom fosterhunden min akkurat har flyttet tilbake til mamma og pappa. Dette var en gatemix med 50% støver og resten ukjent.

Begynner derimot å få veldig lyst på en Dansk-Svensk gårdshund, så er ikke umulig at jeg ender opp med det etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matvrak-weiler - (neida, rottweiler).

Artig og smart koseklump av en hund, som bare er litt skeptisk til "rare" mennesker (fulle, over-over-entusiastiske/spasmiske osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har for tiden en samojed og en australsk kelpie. Har tidligere hatt storpuddel og border collie, og er vokst opp med berner sennen og en blandingshund (bc, buhund og mest sannsynlig golden eller labrador :jepp: ). Alle utenom berneren er/har vært hanner.

Og så var en etterlengtet liten border collie-tass kommet i hus også :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en blandingshund;chihuahua og papillon.

Han er på størrelsen med papillon og har fargen til en chihuahua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

Jeg har foreløpig ingen hund, men den dagen jeg skal ha (og tro meg, den kommer!), lurer jeg på å kjøpe enten en Golden Retriever eller en Goldendoodle.

Hvilken rase vil dere anbefale til en førstegangshund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Huffsa

Jeg har foreløpig ingen hund, men den dagen jeg skal ha (og tro meg, den kommer!), lurer jeg på å kjøpe enten en Golden Retriever eller en Goldendoodle.

Hvilken rase vil dere anbefale til en førstegangshund?

Det spørs HELT på hva du vil bruke den til, hvor mye tur den vil få, hvordan du bor, hva du ønsker at hunden ikke skal gjøre, hvor mye pelsstell du er villig til å gjøre osv :) Golden retriver er en fin første-gangs rase, såfremt du går tur med den og gir den nok hodebry. Foreslår at du lager en tråd hvor du skriver hva du er ute etter i en hund, og hva du ikke vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

Det spørs HELT på hva du vil bruke den til, hvor mye tur den vil få, hvordan du bor, hva du ønsker at hunden ikke skal gjøre, hvor mye pelsstell du er villig til å gjøre osv :) Golden retriver er en fin første-gangs rase, såfremt du går tur med den og gir den nok hodebry. Foreslår at du lager en tråd hvor du skriver hva du er ute etter i en hund, og hva du ikke vil ha :)

Great, tråd er laget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...