Gå til innhold

Kjerringråd mot svimmelhet?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Jenta_*
Skrevet

Jeg har de siste 2-3 ukene slitt med en irriterende svimmelhet. Det kjennes ut som at jeg går på en båt som gynger, og til tider er det sånn at det kjennes ut som at jeg skal falle i gulvet. Jeg har vært litt stresset og sliten i det siste, og slitt med hodeverk og lite matlyst, så jeg har regnet med at det kom til å bedre seg når jeg fikk i meg mer mat, men hittil (har spist nok mat de siste dagene) har ikke det hjulpet noe.

Er det noen andre som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men blir nødt til å stemme for legen. Kan være noe med feks. jernmangel. Gå til legen, snakk og få testa deg, du. :klemmer:

Gjest Gjest_Jenta_*
Skrevet

Uff, men jeg har sånn utrolig legeskrekk, så jeg har ekstremt lite lyst å gå til legen :fnise:

Skrevet

Jeg har vert veldi plaget med svimmelhet. Det er best å gå til legen å få avkreftet at det ikke er noe alvorlig :)

Skrevet (endret)
Jeg har vert veldi plaget med svimmelhet. Det er best å gå til legen å få avkreftet at det ikke er noe alvorlig :)

Hvordan alvorlig?

Sliter selv med mye svimmelhet.

Har vært hos legen og tatt alle mulige prøver og det eneste han fant ut var at jeg har litt lavt brodtrykk og B12 mangel.

Har fått mange B12 sprøyter så nå er det problemet løst. Er fortsatt like mye svimmel. Det er heller ikke det lave blodtrykket som gjør dette, for jeg er svimmel når jeg sitter eller går, men ikke når jeg reiser meg brått.

Så hva kan det være da?

Endret av Nakkinekki
Skrevet

Ta kontakt med undersiden av føttene dine og kjenn på kontakten mellom føttene og gulvet

Skrevet
Hvordan alvorlig?

Sliter selv med mye svimmelhet.

Har vært hos legen og tatt alle mulige prøver og det eneste han fant ut var at jeg har litt lavt brodtrykk og B12 mangel.

Har fått mange B12 sprøyter så nå er det problemet løst. Er fortsatt like mye svimmel. Det er heller ikke det lave blodtrykket som gjør dette, for jeg er svimmel når jeg sitter eller går, men ikke når jeg reiser meg brått.

Så hva kan det være da?

Jeg ble så svimmel en dag at jeg ikke klarte å gå eller stå. Da jeg kom til legen ble jeg sendt på MR. Der fant de ingenting. Så da ble jeg sendt hjem å fikk beskjed om å ringe hvis det ble verre. Etter mange like episoder ble jeg henvist til øre nese hals, der fant de heller ingenting. Å nå skal jeg til nevrolog for å se om han kan finne noe:) Det er ikke sikkert det er noe farlig men det er greit å få sjekket! :)

Skrevet

Svimmelheten, hodeverken og den nedsatte matlysten er symptomer. Stress er årsaken. Fjern stresset og du vil bli frisk.

Du har sannsynligvis "vestlig livsstilsyndrom", som de sier i Asia...

Skrevet

Krystallsyken gir svimmelhet. Det er små, små krystaller i indre øret som ikke ligger der de skal. Det fikses oftest lett ved å vende hodet i forskjellige rettninger, men det gjøres av en øre-nese-hals lege.

Virus på balansenerven gir også svimmelhet.

Pluss mye annet. Svimmelhet er en veldig stor del av en allmennleges hverdag, mange plages med det dessverre.

Gå til legen er mitt råd.

Skrevet

Svimmelhet er som regel psykisk.

Kankje du trenger lenger tid på å slappe av før det går over, eller du kjenner hva som skjer med kroppen når du stresser ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...