Gjest Gjest_Merethe_81_* Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har superdupermonstertannlegeskrekk, men kom meg til tannlegen idag etter å ha knekt en tann.. Tanna er nr 5 innover fra midten nede, og tannlegen ga i dag sin dom; den må trekkes.. Jeg har helt hetta nå, både fordi jeg får noia av tanken på å trekke en tann og fordi jeg er redd det vil se stygt ut pga ett tomt mellom 2 andre tenner.. Blir glad hvis noen andre kan dele sine erfaringer her, hvordan ble det i etterkant? Tannlegen sa at jeg kunne sette inn bro, koster jo litt, men samtidig slipper jeg det tomme hullet..
vimse Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Hva med implantat da? Det er en skrue som festet i kjevebenet og det kan festes krone på. Jeg vet ikke om det er et dyrt alternativ, men jeg ser for meg at det er mindre jobb med i forhold til en bro, som man må være ekstra nøye med ifht. rengjøring, og at den må sjekkes med jevne mellomrom.
Gjest Gjest_Merethe_81_* Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Implantat er visst ett dyrere og "vanskeligere" alternativ. Ho anbefalte iallefall bro før implantat - hvis jeg i det hele tatt skulle ha noe der.. Har brukt noen timer foran speilet nå, og tror egentlig ikke det kommer til å syns at det ikke er noen tann der.. men er jo følelsen av å mangle en tann som er kjip også.. Samtidig nekter jeg å tro at det er -såå- uvanlig å miste en tann.. (La meg iallefall tro det akkurat nå..)
Pingting Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Eksen min manglet tann nr. 4 fra midten (altså lengre frem i munnen enn din), og jeg la ikke merke til det før etter 3 mnd. Du kan jo prøve å ikke ha bro i noen uker først for å se hvor ukomfortabel du føler deg, og om det ikke fungerer får du heller ta turen tilbake til tannlegen? Tannlegeskrekken kan jeg ikke hjelpe deg med desverre, men vil ihvertfall si lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå