Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Hei. Jeg vurderer å begynne på p-piller, men er veldig usikker på hvordan jeg skal gå fram. Tørr ikke å spørre venninner om dette, da jeg synes det er en privat sak. Så tenkte derfor å spørre dere her på forumt, dere har jo alltid så gode svar Må jeg snakke med lege før jeg kan begynne på p-pillen? Legen min er mann, og hvis jeg må snakke med en lege vil jeg heller snakke med en kvinne...vet dere om det er mulig å få en kvinnelig lege bare for èn time? Hvis jeg ikke trenger å gå til lege, så lurer jeg på hvordan jeg skal finne den pillen som passer meg best...? Det er jo en del merker å velge mellom. Og så lurer jeg på om det er vanlig å få pigmentflekker av p-piller? Jeg er nemlig veldig redd for å få det...! Jeg har noen fra før av som jeg virkelig ikke liker (hater inntenst er vel egentlig ordet), og jeg vil ikke få flere :/ Håper noen kan ta seg tid til å svare på spm. mine:) og ja, jeg har søkt på p-piller og lest litt, men blir likevel glad om noen kan svare meg).
Gjest Marlo Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Du må ta det opp med legen din ja. Er det en spesiell grunn til at du ikke vil prate med legen din, eller er det kun fordi han er en mann?
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Ok, takk:) Nei, ingen spesiell grunn annet enn at han er mann. Og så er han litt gammel...jeg ville følt meg mer komfortabel med å snakke med en kvinne.
twinklestar Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Når jeg begynte, for maaange år siden var jeg på helsestasjon for ungdom. Jeg vet ikke om det fortsatt finnes...?? Men det var iallfall der mange fikk sine første p-piller den gang jeg var rundt 16 år. Litt lettere enn legen din kanskje??
Virvel Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Helsestasjon for ungdom finnes fortsatt, men noen av dem opererer med øvre aldersgrense, og den kan variere fra sted til sted... Noen sier opp til 25 år er greit, andre 22 osv. Det er ikke farlig å be om p-piller. Bare si at du vil ha en resept, at du ikke har prøvd det før og derfor ikke har noe merke du foretrekker. Da vil du få litt info om hvordan du tar pillene osv. Du trenger ikke gynekologisk undersøkelse for å få resepten, men det er jo noe man bør gjøre med jevne mellomrom når man er seksuelt aktiv. Hvis du ikke vil gjøre det hos fastlegen kan du gå til en privat gynekolog.
Gjest Gjest_lisa_* Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Hei Du trenger ikke å gå til lege for å få P-piller. du kan enten gå til helsestasjonen, eller til helsesøster på skolen. Helsesøster kan sammen med deg finne ut hvilke p-pille som passer best for deg. Selv går jeg på Loette å er veldig fornøyd med det. Vet om mange andre som går på dem, å har aldri hørt no negativt. Siden du får dekket de koster 200kr, men du får dekket 100kr
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå