Gjest Mauritz Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Kikker litt på boliger for tiden. Jeg er født og oppvokst i Oslo og vil helst fortsette å bo her, men alt er jo så himla dyrt! Vi har vurdert å flytte til litt utenfor storbyen feks lørenskog. Jeg har ikke så stor kjennskap til dette området selv om jeg har bodd i Groruddalen nesten hele livet. Noen som bor i lørenskog og kan si litt om hvordan det er å bo der ?
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Det er fint å bo på Lørenskog. To kjøpesentre, Metro begynner å bli bra. Kort vei til Strømmen og Lillestrøm, og til Oslo. Går fort både med bil, buss og tog (hvis du bor i nærheten av togstasjonen).
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Det er litt forskjell på områdene, men jeg synes at de har puttet inn litt vel mange hus på et for lite område. Husene står til tider veldig tett. Dette gjelder spesielt på Fjellhamar. Slev bor vi litt lenger ut, men Lørenskog virker som et helt ålreit sted.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Det er litt forskjell på områdene, men jeg synes at de har puttet inn litt vel mange hus på et for lite område. Husene står til tider veldig tett. Dette gjelder spesielt på Fjellhamar. Slev bor vi litt lenger ut, men Lørenskog virker som et helt ålreit sted. Hanaborgåsen eller hva det heter var vel opprinnelig et hytteområde. Så veiene er smale, bratte og rotete, husene ligger klemt i hverandre (for etter hvert er det bygd mer og mer i hager og sånt). Grei plass å bo, men jeg vil si at nærhet til en togstasjon (enten Hanaborg eller Lørenskog) er veldig viktig, for ellers er du plutselig helt bilbasert. Forresten vil du vel uansett komme til å trenge å ha bil, til handling og sånt.
Gjest Mauritz Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Takk for svar. Jo når jeg teker etter så er det vel ganske tett der borte, og det er vel der jeg har kikka mest, synes det er så veldig koselig der borte, samtidig som det ikke er så langt fra Oslo, tog er det der også. Det er så mye man må tenke på når man skal bytte bostedsområde
Gjest Lørenskog Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har bodd i Lørenskog i ett år nå og trives veldig godt! Har bodd 10 år i sentrum av Oslo før det igjen, men angrer ikke ett sekund. Nærhet til byen, marka, shopping osv! Og.. billigere enn i byen! Ikke noe å tenke på en gang! Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg flyttet hit fra oslo for ca 2 år siden, har ikke angret ett sekund:)) velkommen hit:)
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg er oppvokst i Lørenskog, bodde der i 14 år før jeg flyttet i fjor pga studier. Trivdes kjempegodt der, på alle måter. Bodde med skogen rett utenfor kjøkkenvinduet, og syns det var helt perfekt. Kort vei hvis man vil til Oslo med mye liv og røre, og kort vei til stillhet og ro i skogen
zitrus Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg er er selv fra Groruddalen og trodde aldri jeg skulle flytte utenfor bompengeringen! Har nå bodd i Lørenskog i 7 år og trives supergodt! Hva er viktig for deg? Her er det full barnehagedekning, flere busslinjer i tillegg til toget, minst tre treningssentre, alt hva du trenger av butikker, vinmonopol, bibliotek, masse idrettsmuligheter, ishall, flotte turmuligheter osv. osv. Sjekk ut området rundt Rasta. Lykke til!
Gjest Mauritz Skrevet 16. oktober 2009 #10 Skrevet 16. oktober 2009 Åj, så fint at alle som er kjent borti der trives! Jeg har heller aldri hørt noen som bor der si at de ikke trives, så det er vel et godt tegn. Jeg tenkte området rundt rasta eller området rundt fjellhamar. Det som er viktig for meg er nærhet til oslo, tog, buss og selvfølgelig kjøpesentre Det som er litt vanskelig er det å tenke på at man skal over bygrensa, vet ikke hvorfor det er sånn, men allikevel..litt rart å forlate oslo selv om det er 5 min unna
Sunshine Skrevet 16. oktober 2009 #11 Skrevet 16. oktober 2009 Lørenskog er jo på bygrensa da, så du flytter ikke akkurat veldig langt utenfor.
zitrus Skrevet 16. oktober 2009 #12 Skrevet 16. oktober 2009 Det som er litt vanskelig er det å tenke på at man skal over bygrensa, vet ikke hvorfor det er sånn, men allikevel..litt rart å forlate oslo selv om det er 5 min unna Sånn var det for meg også, men jeg ble positivt overraska over hvor mye mer engasjert jeg ble i nærområdet og lokalpolitikken enn da jeg bodde i Oslo. :-) Tog= Fjellhamar og deler av Kjenn Buss= Rasta, Solheim, Finstad, Kjenn Selv er jeg veldig fornøyd med bussen, ekspressbusser i rushen og ellers går det hvert kvarter fram til litt utpå kvelden. Dra på opddagelsesferd med kart og se deg ut områder som du synes virker fine.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #13 Skrevet 17. oktober 2009 Lørenskog er veldig fint, er oppvokst der selv. Men om du gjerne vil raskt inn til byen kan du også vurdere områdene rundt Lillestrøm og Frogner- her går det tog inn til byen som stort sett går raskere enn fra Lørenskog.
Gjest Mauritz Skrevet 17. oktober 2009 #14 Skrevet 17. oktober 2009 Frogner?? er ikke det himla langt ut?? Går det virkelig raskere derifra? Jeg er også opptatt av kjøreavstander, ikke bare off kommunikasjon. Men har sett boliger der også som jeg kunne tenkt meg, bare det ikke hadde vært så langt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå