Gjest Februarbrud Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har lagt ut dette i Bryllups-forumet også, men tenkte kanskje det er en del interiørinteresserte i dette forumet som ikke vanker i bryllupsforumet. Jeg setter svært stor pris på at dere deler deres meninger. I forbindelse med bryllupet vårt ønsker vi oss et servise til "finere" anledninger. Det står mellom to serviser, begge fra Royal Copenhagen: Mussel mega (Blå musselmalet mega) og Elements. Hva ville du ha valgt? Kom gjerne med en begrunnelse. Brosjyre for Mussel mega (Blå musselmalet mega) Brosjyre for Elements Jeg er også interessert i å se hvilke serviser dere har til finere anledninger. Hilsen Februarbrud
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Av de to ville jeg valgt Elements siden jeg synes disse maxiblomstene blir for store for serviset. Jeg synes rett og slett det ser merkelig ut når ikke hele mønsteret får plass. Selv har vi Bogstad med sølvkant fra Porsgrund Porselen til penservise. Synes det er passe tidløst og nøytralt som bakgrunn for enhver borddekning, samtidig som sølvkanten var litt mer moderne enn den vanlige gullkanten. Sølvkanten var ny da vi giftet oss for 7 år siden.
Ella_Grey Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg syns Elements var veldig pent, og noe jeg kunne tenkt meg selv. Det er fint at det kommer med ulike farger på dekoren. Og jeg syns det andre serviset har en veldig prangende dekor. Det gjør så mye av seg i seg selv, at jeg tenker det vil legge begrensninger på resten av bordet.
Gjest Elastica Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg synes begge servisene er nydelige, men holder en knapp på Elements. Kort og godt fordi jeg liker det best. Jeg er enig med de andre her inne at megamussel har et litt for stort mønster, selvom det er en litt artig vri på det supertradisjonelle stråmønsteret. Jeg er veldig glad i Louise Campbells ting (designeren bak Elements, og synes hun har lykkes i å skape et servise med røtter i det tradisjonelle Royal Copenhagen-formspråket, samtidig med at det er nyskapende og moderne. Selv er jeg aller mest begeistret for det helt hvite serviset, men også det oransje er litt morsomt. Selv har vi ikke finservise - ser ikke helt poenget med det, men vi har et hvitt fra Villeroy & Boch (Manoir) som vi bruker både til hverdags og pent.
Gjest Februarbrud Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Hei alle sammen! Tusen takk for alle svarene! Dere var ganske samstemte må jeg si, og dere støtter opp under den lille magefølelsen jeg hadde. Vi kommer til å ønske oss Elements, og er sikre på at vi blir fornøyde med det. Hilsen Februarbrud
Gjest Badabing Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Elements helt klart, ja. Synes det andre gjorde for mye ut av seg. Men sånn ellers synes jeg det virker upraktisk med fargede blomster på serviset, da det ikke blir så enkelt å fikse opp med borddekor. Vi har Vera Wang sitt Lace Platinum fra Wedgwood. http://www.wedgwood.com/GB/Tableware/_The_...06/Plate+-+20cm
Gjest Solblomst Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Hvis jeg skulle velge mellom desse hadde jeg valgt Elements.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå