Gjest Kikertkjerringa Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Kikerter er godt og sunt. Men den billige måten er jo å kjøpe tørre kikerter, bløtlegge dem og koke selv. Og det tar tid. Ferdig-til-bruk-kikerter fra boks/kartong (som f.eks. la Bonduelle) er lettvint, men dyrt. Derfor lurer jeg på hvordan det vil funke å koke en gigantporsjon med kikerter og fryse ned i passende porsjonspakninger. Noen som har prøvd? Blir det bare grøt, eller er de fremdeles gjenkjennelige som kikerter etterpå?
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Det går alldeles utmerket. Jeg koker alltid en hel pakke kikerter om gangen, og fryser ned i fryseposer. De blir ikke grøtete i det hele tatt. Det er akkurat som erter, vet du. Jeg gjør det samme med andre typer bønner.
Gjest Kikertkjerringa Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Tusen takk for svar! Jeg ville prøvd uansett, men det er kjekt å vite at andre har prøvd med suksess.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Tusen takk for svar! Jeg ville prøvd uansett, men det er kjekt å vite at andre har prøvd med suksess. Ellers har Ica billige og veldig bra kikerter. 8-10 kr boksen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå