Gå til innhold

kunderådgiver bank


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei :goodbye:

jeg er økonomistudent og lurer litt på om en saksbehandlerstilling i bank kunne være noe for meg når jeg er ferdig utdannet til sommeren. Nå tenker jeg altså ikke på det å sto i skranken, men de som hjelper folk med lånesøknader og andre ting.

Er det noen her som har en slik jobb og som kunne fortelle litt? Eller en lignende stilling innen bank? Noe på tilsvarende nivå innen forsikring er også interessant.

1- Tenker da litt på hvilken bakgrunn du har (hvor mye utdanning kreves)?

2- hvordan du fikk jobben (er det mye interne utlysninger og vanlig at en må stige i gradene innen samme bedrift),

3- eller er det mulig å komme utenfra og rett inn i en slik stilling?

4- hvilke arbeidsområder har du og hvordan er lønnsvilkårene?

5- Og hvordan du trives i jobben generelt sett.

6- finnes det kurs å gå på for å få litt innblikk i stillingen?

TAKK for alle svar :jepp:

(kopierte dette fra tidligere innlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel jeg kan uttale meg på meget generelt grunnlag. Jeg har ikke innatt noen slik stilling. Men har sett slike stillinger utlyst åpent i DN og Finansavisen (svar på 3, ja).

Du bør ha økonomisk utdannelse, ønskelig med bachelor eller bedre i utlyste stillinger jeg har sett.

Karakterene i bedriftsøkonomi og kredittvurdering osv er nok viktigst. (Usikker på hva disse fagene heter i dag). Men generelt de grunnleggende økonomi fagene er nok de man ser mest på i ansettelsesprosessen (svar til 1).

6 - ta kontakt med en bank og snakk med dem om dette, spør dem. Si du er student og spør om å "være med en dag på jobben". Eller ta internship i en bank.

4 - lønn kan du sjekke via en tlf til fagforeninger eller SSB.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 - ta kontakt med en bank og snakk med dem om dette, spør dem. Si du er student og spør om å "være med en dag på jobben". Eller ta internship i en bank.