Gå til innhold

2. Oppkjøring...


smiley_face

Anbefalte innlegg

Jeg har min 2 oppkjøring nå i neste uke å kjenner at nervene går litt på høygir her nå. Vertfall min første gikk ikke så bra. Skjønte relativt tidlig i oppkjøringen at dette ikke gikk min vei. Jeg kjørte først på vanlig hovedvei (forkjørsvei) Så skulle jeg svinge av til en mindre vei (MYE MINDRE) var 50 sone der, tror jeg lår i 40 kanskje litt mer men hadde kjørte ikke i 50 for å si det sånn. Kjører en relativt ny bil på kjøreskolen å når jeg da skulle kjøre på en SMAL! veldig smal vei får jeg litt angst ville derfor ikke kjøre så fort liksom.

poblemet kom da jeg skulle rygge over en bro, hadde litt for mye sving så kom litt nærme kanten ( jeg såg kanten og skulle bremse) sensor bremste før meg så da hadde jeg jo allerede strøket.. Etter at jeg var ferdig med oppkjøring skulle jo han diskutere med meg hva jeg mente å sånn. Jeg sa det som det var.

Det som sjokkerte meg litt var at sensor sa jeg kjørte FOR SENT! på den smale veien ikke at jeg helt kunne forstå det men det får så være..

Hovedpoenget mitt er ivertfall det at for ca en uke siden fikk jeg vite av en veninne av meg som har samme kjørelærer som meg, at kjørelæreren hadde sagt til hun at når hun såg hvem som skulle være sensoren min så viste hun at jeg kom til å stryke...

Har litt vansklig for å forholde meg til dette nå på min neste oppkjøring, liksom at kjørelæreren min har en veldig god aning om jeg kommer til å bestå eller ikke. PS. kjørelæreren min har jobbet i maange år som kjørelærer og kjenner så å si alle sensorene.

Ble kanskje litt langt det her men måtte bare få ut litt tanker, ingen bedre plass en KG til det :) Takker for svar og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er leit at du strøk, men det har nok ikke noe med hvilken sensor man har. Det går mer på helhetsintrykket. Sensoren hadde nok ikke bremset for deg hvis han hadde følt at du mestret kjøringen fra dere startet testen. Sensoren vet også at alle er nervøse når de møter opp.

Uansett ønsker jeg deg lykke til på neste oppkjøring :)

Endret av Max Magnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg hørte også dette når jeg drev med oppkjøring, at det ofte kom an på fra sensor til sensor hvor strenge de er. Men ikke så drøyt at kjørelæreren min visste på forhånd at jeg skulle stryke da.

Da jeg kjørte opp første gang gikk det rett vest, for å si det sånn, jeg spaca helt ut og glemte at jeg hadde vikeplikt før jeg kjørte ut på en vei. Der strøk jeg.

Pga flere ting var jeg veldig nervøs og uttafor når jeg kjørte opp andre gang (i en annen by), og snakket med sensoren om dette, blant annet det om man stryker på sekundet om sensor må bryte inn med bremser, ratt, etc. Han sa det kom an på situasjonen om man stryker eller ikke.

Denne oppkjøringen gikk veldig bra, men jeg hadde én stor feil, og den var stor. Jeg besto likevel :) Men litt senere hørte jeg om en jente som strøk på akkurat det samme som jeg gjorde.

Så jo, det kommer veldig an på sensor, selv om det jo egentlig ikke burde det.

Lykke til på neste oppkjøring da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi klagde utrolig mye på sensoren sin, fortalte meg navnet hennes og alle "feilene" hun ikke burde fått feil på osv, i den duren av "jeg var på vei til å bremse, men hun bremset før meg, jeg hadde full kontroll og hun gav meg ingen sjanse" osv.

Når jeg satt meg i bilen for å kjøre opp, og sensoren min presenterte seg, fikk jeg nærmest sjokk, for dette var kvinnen som hadde strøket min venninne. MEN. Jeg gjorde nok mange feil, jeg kjørte til og med 70km/t i 50-sone (det var en misforståelse på en strekning), men jeg fikk lappen. Og når jeg ser tilbake på det nå - så lenge en sensor føler seg trygg med deg, slapper av i bilen med deg og ser at du er observant og klarer å se langt fram i trafikken, så får du lappen - de vet at man er kjempenervøs på oppkjøring og det er ikke meningen at man er proff når man kjører opp.

Det er mange rykter ute og går om sensorene - jeg hadde en kjørelæreren som hadde vært sensor i mange år - og hun hadde et forferdelig kallenavn - men hun var en kjempeflink dame som visste hva hun holdt på med. Og hvis hun var min sensor og strøk meg, så hadde jeg visst at hun gjorde det fordi jeg ikke var klar til å sitte bak rattet. Selvfølgelig er det bittert å ikke stå, og man kan faktisk ha en dårlig dag, men du får prøve å tenke på hva du gjorde "feil" på denne oppkjøringen, som du kan prøve å unngå på neste :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er hverken bra å kjøre for seint eller for fort. :)

Sensoren sitter med et helhetsinntrykk av deg, og kjører du mye en hel del under fartsgrensene, så har du kanskje gitt et usikkert inntrykk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk stryk på min første oppkjøring fordi jeg kjørte for sent. Begrunnelsen var at jeg virket usikker i trafikken. Problemet var sensoren, han var rett og slett helt forferdelig, kjempesur og uffet og akket seg over at jeg ventet til det var en skikkelig luke før jeg kjørte ut på en vei og en del andre sånne ting. Jeg er egentlig ikke noen sinke i trafikken, selv ikke før jeg fikk lappen, men kjørelæreren min ba meg spesifikt om å ta det heller litt ekstra rolig på oppkjøringen, og sensoren min gjorde meg så nervøs at jeg satt å skalv hele turen.

På min andre oppkjøring fikk jeg en helt fantastisk sensor. Han smilte og var kjempehyggelig helt fra begynnelsen av, og vi satt og lo og pratet under kjøringen. Han fikk meg til å slappe av, og klarte oppkjøringen uten en eneste feil! Så min mening er at sensor har MYE å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å himmel jeg er lei av alle som kommenterer sensorene! Vet du, jeg hadde en som de kaller strykern. Jeg hadde bare en mindre feil (glemte å slakke ned og se meg ordentlig om ved et overgangsfelt). Kjørelæreren min sa ikke noe om sensoren dog, det er høyst uprofesjonelt spør du meg.

Hele turen satt vi å snakket om skolegangen min etc. Denne karen var vel i slutten av 50 åra, såg passelig skummel ut, men husk at alle er da mennesker :) (men tro meg, jeg skalv som et aspeløv)

Disse som er ansatt som sensorer er vandt med både stryke og godkjenne folks innsats bak rattet. Så ikke bry deg om det. Sett deg i bilen, ta til deg det sensoren sa som konstruktiv kritikk og ikke gi opp.

Lykke til!

Når jeg ser på datoen så skal du vel ha hatt oppkjøring. Hvordan gikk det?

Endret av pittie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...