Gå til innhold

får ikke solgt bilen min


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

nå har bilen min vært ute på nettet til salgs i lang tid, men jeg får ikke solgt den. prisen er på under det bilen egentlig er verdt. det er en helt strøken fin liten bil.. noen som har tips til hvor man kan legge den ut, og at det går ganske fort? hvordan gjør man det? har bare fått en tlf. så frustrerende, trenger pengene...er ingen som tar kontakt og viser at de er interesserte en gang.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå har bilen min vært ute på nettet til salgs i lang tid, men jeg får ikke solgt den. prisen er på under det bilen egentlig er verdt. det er en helt strøken fin liten bil.. noen som har tips til hvor man kan legge den ut, og at det går ganske fort? hvordan gjør man det? har bare fått en tlf. så frustrerende, trenger pengene...er ingen som tar kontakt og viser at de er interesserte en gang.. :(

Det kan være mange årsaker til at bilen din ikke blir solgt. Har du en link til annonsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pia_*
nå har bilen min vært ute på nettet til salgs i lang tid, men jeg får ikke solgt den. prisen er på under det bilen egentlig er verdt. det er en helt strøken fin liten bil.. noen som har tips til hvor man kan legge den ut, og at det går ganske fort? hvordan gjør man det? har bare fått en tlf. så frustrerende, trenger pengene...er ingen som tar kontakt og viser at de er interesserte en gang.. :(

Senk prisen. Du har sikkert en dårlig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt Finn.no med godt resultat ved flere anledninger.

Vis en skal selge fort så er det snakk om pris.

Legg deg på nedre delen av hva andre forlanger for sammenlignbar bil.

Gode bilder er også en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingeniøren

Det er ingenting galt med finn.no, men du kan også legge den ut på autodb.no

Er prisen riktig og bilen kurant så skal det gå greit sålenge annonsen er brukbar. Sørg for at bilen er rengjort og at bildene er tatt i dagslys. Ikke bruk mobil til å ta bilder, bilder er viktige! Annonseteksten bør bare være en kort beskrivelse av bilen samt utstyrsliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er den lagt ut da?

Det er nedgangstider og kjøpers marked. Vil du selge fort, må prisen ned. Glem listepriser. En gjenstand er ikke mer verdt enn hva noen er villige til å betale for den.

Hvordan er annonsen utformet? Er den klar og grei og forteller om hva som selges? Nusselige annonsetekster er nusselige, men folk som kjøper bil vil vite hard facts, kilometerstand, dekk, slitasje, når eu-godkjenning, avgifter betalt eller ei, ekstrautstyr, forhistorie. Yter bildene den rettferdighet?

Jeg pleier å myse kjøreredskap på autodb og finn, men synes de er dårlige og tungvinte, og finn er mer finn fem feil. Derfor følger jeg spent tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riktig pris?

Selvom du sier at prisen er verdt X antall kroner, så betyr det ikke at den er det.

Folk er forsiktige nå etter finanskrisa.

Har selv solgt 3 biler de siste to årene uten problemer - den siste for bare 3 uker siden. Den lå 2 dager på Finn.no og jeg får fortsatt telefoner om den selvom jeg har skiftet status til "solgt"

Du er nödt for å se hva andre lignende biler ligger ute for - om den prisen er mye lavere enn hva du er villig til å strekke deg til, så kan du forsöke bruktbilforhandler.

Hvis ikke det går - så er du bare nödt for å vente og håpe på at en idiot kjöper den.

Ellers så har du fått mange gode tips over her, riktige bilder, riktig og kortfattet info om bilen, en bil som nettopp er blitt eu-godkjent selger lettere enn en som skal inn til eu kontroll om et par mnd, er omreg. inkl i prisen...

Hadde värt göy å sett annonsen din da - da er det lettere å peke på ting du evnt burde forandre på, og se prisen i forhold til hvor mye bil man får - i forhold til andre biler av samme standar.

Send meg det gjerne på PM, så kan jeg se iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bildene dårlige eller registreringsnummeret fraværende går jeg bare videre, uansett hvor lavt den er priset eller om det er annet som indikerer at det skulle vært et skikkelig kupp.

Motor og girkasse kan kanskje være likegyldig for deg, men på enkelte modeller er det forskjellen på om bilen er svært aktuell eller totalt uaktuell for meg. Fravær av slik informasjon er i motsetning til manglende bilder/regnr ikke diskvalifiserende, men det skal være en usedvanlig god annonse for at jeg skal gidde å kontakte selgeren. Hvis selgeren ikke skjønner at det er vesentlig informasjon, hva mer har vedkommende ikke fått med seg om f.eks. vedlikehold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...