Gå til innhold

Til deg, kjære kunde...


kaprifolen

Anbefalte innlegg

Som tror jeg får magiske evner til å poffe varer ut i løse luften og løse problemet ditt, bare du kjefter og er nedlatende nok mot meg:

Takk for tilliten om mine overmenneskelige egenskaper, men det er ikke sånn fungerer.

Jeg vet ikke om jeg skal legge skylden på foreldrene dine som tydeligvis har lært deg at den som skriker høyest for vilja si, eller på bølla fra skolen som lærte det at drittsekker får det som de vil. Men du har et seriøst problem, og jeg får ikke mer mulighet (for ikke å snakke om LYST) til å fikse der og da bare du er tett i trynet ditt.

Hva får deg til å tro at frekkhet og jævelskap skaffer deg medgjørlighet fra ansatte?

Slutt og vær slik en kødd, og innse at butikkansatte ikke har noen interesse av å svindle deg eller gjemme varer. Slutt å tro at du troner ovenfor loven.

Og slutt å vær slik en fuckings irritasjon for meg med den egotrippen du kaller oppførsel!

Takk for meg! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at du har dager hvor det er motsatt.

I går ringte en gammel kunde av meg, og sa hun savnet den gode servicen.....

Så derfor dropper hun vår konkurent, som hun er pålagt å bruke, og kommer tilbake til, sitat: "der hun føler seg velkommen, hørt og verdsatt!"

Det varmer. Da vet man at man har gjort en god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva dette utbruddet skyldes, men det hender at jeg opplever butikkansatte som ikke vet hvilke varer de har og ikke er interessert i å finne det ut. Kommer jeg ut for sånne hender det jeg blir litt sarkastisk eller oppgitt i tonen. Som oftest går dette dem hus forbi. (Imidlertid vil jeg ikke utelukke at jeg en og annen gang kan ha tatt feil og vært spydig mot en som har ønsket, men ikke kunnet, hjelpe meg. Hvis det er tilfelle beklager jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva dette utbruddet skyldes, men det hender at jeg opplever butikkansatte som ikke vet hvilke varer de har og ikke er interessert i å finne det ut. Kommer jeg ut for sånne hender det jeg blir litt sarkastisk eller oppgitt i tonen. Som oftest går dette dem hus forbi. (Imidlertid vil jeg ikke utelukke at jeg en og annen gang kan ha tatt feil og vært spydig mot en som har ønsket, men ikke kunnet, hjelpe meg. Hvis det er tilfelle beklager jeg.)

Vel det opplever jeg veldig sjeldent. Og synes det er for mye forlangt at en skal huske på tusenvis av varer, omtrent alle butikkansatte jeg har vært borti har gjort sitt ytterste for å hjelpe til med å finne ut om jeg har spurt etter noe.

Du virker som en slik person som forsurer arbeidshverdagen til folk i servicebransjen. Alt for mange kunder (da spesiellt kvinner) mener at kunden alltid har rett, og forventere gull og grønne skoger for en tier!

Jobber selv i servicebransjen, og nei, er ikke ei sur og grinete kjerring! Får alltid strålende tilbakemeldinger fra sjefene om hvor god tilbakemelding de har fått på meg!

Smil til de ansatte, gjør deres hverdag bedre! Så skal jeg love deg at du nesten aldri vil møte på en sur og lite serviceinnstillt person igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, utbruddet mitt skyldes en kunde som oppførte seg akkurat slik som jeg beskrev ovenfor! :)

Og da hadde jeg saumfart hele butikken (kun for sikkerhets skyld, selv om jeg visste at det var tomt), og i tillegg sjekket hele kjeden for å se om jeg kan skaffe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som tror jeg får magiske evner til å poffe varer ut i løse luften og løse problemet ditt, bare du kjefter og er nedlatende nok mot meg:

Takk for tilliten om mine overmenneskelige egenskaper, men det er ikke sånn fungerer.

Jeg vet ikke om jeg skal legge skylden på foreldrene dine som tydeligvis har lært deg at den som skriker høyest for vilja si, eller på bølla fra skolen som lærte det at drittsekker får det som de vil. Men du har et seriøst problem, og jeg får ikke mer mulighet (for ikke å snakke om LYST) til å fikse der og da bare du er tett i trynet ditt.

Hva får deg til å tro at frekkhet og jævelskap skaffer deg medgjørlighet fra ansatte?

Slutt og vær slik en kødd, og innse at butikkansatte ikke har noen interesse av å svindle deg eller gjemme varer. Slutt å tro at du troner ovenfor loven.

Og slutt å vær slik en fuckings irritasjon for meg med den egotrippen du kaller oppførsel!

Takk for meg! :snurt:

Amen to that. :jepp:

En alt for velkjent situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva dette utbruddet skyldes, men det hender at jeg opplever butikkansatte som ikke vet hvilke varer de har og ikke er interessert i å finne det ut. Kommer jeg ut for sånne hender det jeg blir litt sarkastisk eller oppgitt i tonen. Som oftest går dette dem hus forbi. (Imidlertid vil jeg ikke utelukke at jeg en og annen gang kan ha tatt feil og vært spydig mot en som har ønsket, men ikke kunnet, hjelpe meg. Hvis det er tilfelle beklager jeg.)

Det er mange som har kassa ansatte og butikk ansatte- de i kassen har ikke forutsetning til å vite alt om hvilke varer vi har og hvilken pris! jeg pleier å ringe til sjefen da og ja være interessert i å finne det ut. og du tro meg det går IKKE hus forbi, men vi må prøve å ikke være sydig tilbake og derfor er det lettest å late som man ikke fikk det med seg! skulle likt å visst hvor frekk man kan være tilbake før man får sparken.. jeg haaater enkelte kunder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ser overskriften:" Butikkmedarbeider gikk løs på kunde", eller hva med: " Butikkansatt kjeftet på gammel dame, med undertittel: "sønn dypt sjokkert".

Ja, jeg kjeder meg litt. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Er egentlig rart vi ikke hører oftere om ekspeditører som klikker på kundene sine! :fnise:

Grunnen er nok at agresjonen blir tatt ut på bakrommet i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Synes jeg ser overskriften:" Butikkmedarbeider gikk løs på kunde", eller hva med: " Butikkansatt kjeftet på gammel dame, med undertittel: "sønn dypt sjokkert".

Ja, jeg kjeder meg litt. :popcorn:

Haha! :skratte: Jeg ser det for meg, jeg også. Og gudene skal vite den gamle dama garantert hadde fortjent det. Enkelte eldre damer er en pest og en plage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tror jeg får magiske evner til å poffe varer ut i løse luften og løse problemet ditt, bare du kjefter og er nedlatende nok mot meg:

Takk for tilliten om mine overmenneskelige egenskaper, men det er ikke sånn fungerer.

Jeg vet ikke om jeg skal legge skylden på foreldrene dine som tydeligvis har lært deg at den som skriker høyest for vilja si, eller på bølla fra skolen som lærte det at drittsekker får det som de vil. Men du har et seriøst problem, og jeg får ikke mer mulighet (for ikke å snakke om LYST) til å fikse der og da bare du er tett i trynet ditt.

Hva får deg til å tro at frekkhet og jævelskap skaffer deg medgjørlighet fra ansatte?

Slutt og vær slik en kødd, og innse at butikkansatte ikke har noen interesse av å svindle deg eller gjemme varer. Slutt å tro at du troner ovenfor loven.

Og slutt å vær slik en fuckings irritasjon for meg med den egotrippen du kaller oppførsel!

Takk for meg! :snurt:

Jeg jobber også i butikk og har opplevd dette flere ganger. Jeg blir like overrasket hver gang over at kunden faktisk går rundt og innbiller seg at vi som jobber i butikken lyver når vi sier at vi ikke har en vare. Butikkene (og vi som jobber der) lever faktisk av å selge varer, vi har ingen interesse av å skjule varer for kundene våre.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk tror at frekk og uhøflig oppførsel faktisk skal skaffe dem bedre service og mer "medgjørlige" ansatte? Personlig er jeg langt mer serviceinnstilt og strekker meg lenger for kunder som er hyggelige mot meg og behandler meg med respekt. Frekke kunder får ikke noe ekstra fra meg.

Synes jeg ser overskriften:" Butikkmedarbeider gikk løs på kunde", eller hva med: " Butikkansatt kjeftet på gammel dame, med undertittel: "sønn dypt sjokkert".

Ja, jeg kjeder meg litt.

Må si meg enig med SmallTalk i at det helt sikkert hadde vært fortjent, enkelte gamle damer er så irriterende og plagsomme at jeg har lyst til å klikke. Når man har forklart for 10ende gang at dessverre så kan vi faktisk ikke skaffe deler til kaffetrakteren kunden kjøpte på 70-tallet eller at det dessverre ikke er mulig å suppelere et servise som gikk ut av produksjon for 15 år siden, og gamla fortsatt ikke gir seg krever det mye tålmodighet for å ikke bli ufin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...