Gå til innhold

Reklame for alternativ medisin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fulgt litt med i vaksinedebattene her på forumet, og har klikket meg igjennom linker og litt diverse. Kom over denne siden her i forbifarten: Vitalterapi

Og må si jeg er ganske sjokkert!! Kan dette virkelig være lov?

Sitater fra artikkelen:

"Ta ikke for gitt at legen gir deg hele sannheten, og at den behandlingen som tilbys er den eneste og beste for deg. Moderne skolemedisinsk kreftbehandling medfører store konsekvenser for din helse, og gjør deg ikke nødvendigvis friskere enn du allerede er. Faktisk kan behandlingen ta livet av deg raskere enn kreften gjør det! "

"Cellegift er effektiv i kun ca.2% av tilfellene"

"Tvert imot så mener mange seriøse forskere at hele HIV=AIDS konseptet er en gedigen bløff, og at HIV-viruset under normale omstendigheter aldri kan føre til utvikling av AIDS. Tror du forresten at AIDS er "en sykdom"? Det er det faktisk IKKE!"

Og mye mye mer ting, og at man kan kurere alle sykdommer med disse folkenes fantastiske metoder.

Moren min har kreft og jeg blir så utrolig lei meg av å lese sånt... Folk dør jo av å ikke få ordentlig behandling!! Har de virkelig lov til å legge ut alt dette, eller kan man melde de til ett eller annet tilsyn eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har de virkelig lov til å legge ut alt dette, eller kan man melde de til ett eller annet tilsyn eller noe?

Trykk Rapporter på de innleggene du synes går over grensen så vurderer moderator.

Skrevet

Kanskje tror legene på behandlingen sin, eller kanskje vil de bare tjene penger? Kanskje tror disse folkene på behandlingen sin, eller kanskje vil de bare tjene penger? ;)

Uten å ha sett noen statistikker, tror jeg forøverig ikke på det med at cellegift bare er effektiv i 2% av tilfellene.

Skrevet
Har de virkelig lov til å legge ut alt dette, eller kan man melde de til ett eller annet tilsyn eller noe?

Det kan man dessverre ikke. Selv er jeg for skuddpremie på helsesvindlere.

Skrevet

Ts her...

Kjenner jeg bare blir mer og mer sint her jeg sitter. Moren min er ikke særlig datakyndig, men har spurt meg om ikke jeg kan finne frem til alternative metoder. Jeg har da forklart henne mye om hvordan en del alternative behandlere operer, om vitenskaplig basis og slike ting, og hun sier at hun skal være forsiktig med nye ting hun prøver, alltid ta det opp med lege om hun skulle prøve noe nytt og aldri finne på å avslutte behandlingen hun får på sykehuset.

Men om ikke jeg hadde sagt alt dette til henne, og hun hadde funnet frem til denne siden på egenhånd, så hadde hun fort kunnet tro på at det var hold i dette. Og det er det jo sikkert mange andre som kan og! Synes derfor det er helt hårreisende at de kan skrive slikt uten konsekvenser.

Andre alternativere som tilbyr ting er jo ikke nødvendigvis noe problem da det som regel ikke har noen effekt, men disse sier jo at reelle behandlinger er tull, og at man ikke burde ta cellegift og medisiner for AIDS! :kjefte: Hva med alle som kan komme til å gå med på dette her da? Er det virkelig ingenting man kan gjøre?

Skrevet (endret)

AIDS er jo en sykdom (eller et syndrom - jfr til linken), det samme er jo HIV.

Merker det er mye prat om HIV/AIDS for tiden. Jeg tror det er mye HIV "ute og går".

På kurs jeg tar, møter jeg HIV-syke personer som tyr til alternativ medisin, i tillegg til medisiner utskrevet av en lege, som holder HIV'en i sjakk.

Har tatt meg selv i å føle synd på dem, men har tenkt over følgende:

Hvorfor er HIV så mye mer farlig enn andre sykdommer?

La oss sammenligne en med kreft og en med HIV. La oss si at begge har fått "dødsdommen" av legen.

Det "farlige" med HIV'en er at det er tabu, sett ned på, og ofte ført med seg under et samleie.

Det skjer ikke med kreften. Den kommer i de fleste tilfeller av seg selv. Man kan derfor ikke noe for det.

Merker dette provoserer meg. Folk med HIV kan leve like lenge hvis ikke lenger enn en med kreft, eller MS, men allikevel den verste sykdommen de fleste kunne fått.

Og alt pga hva samfunnet MENER om denne sykdommen. Jaja... Nå går jeg litt ut av tema her, men jeg bare måtte.

Jeg aner ikke hva du kan gjøre, men det de sier er jo helt feil.

Men en kombinasjon av begge deler, kan jo faktisk være supert.

På kursene jeg går, er det flere med HIV som har bedre helse enn meg for å si det sånn...

En ting om siden.

Alternativ behandling, alternativ tenking. Vet de går litt over streken med alt de skriver, men et er sant at mange hiv-medisiner er veldig giftige!!

Endret av TipsyTopsy
Skrevet
Det kan man dessverre ikke. Selv er jeg for skuddpremie på helsesvindlere.

Selvfølgelig kan dette meldes, men hvilken instans er jeg mer usikker på. Ville forsøkt helsetilsynet eller forbrukerombudet i første omgang.

Skrevet (endret)

Forbrukerombudet kan ta dem på å lyve som en del av markedsføringen sin - med mindre de har en eller annen obskur "undersøkelse" som kilde. Helsetilsynet kan ikke gjøre noe annet enn å kontrollere om de driver import eller salg av narreprodukter som helsetilsynet i et øyeblikks vanvare har klassifisert som legemidler - såkalt kvantemedisin benyttet seg f.eks. av et magisk apparat som kunne kurere alt, som hadde gått under radaren hos helsetilsynet helt til noen tok tak i de,t og sørget for at apparatet mistet legemiddelstatusen.

Jeg tror ikke noe tilsvarende kan gjøres med healere, EFT-folk, "naturmedisin"-behandlere o.l., fordi man i teorien ikke kan hindre folk i å - helt friviliig - betale for at noen utfører en håndspåleggelse eller messe abra-kadabra-allakhazam mens de vifter med fingrene i din retning.

Dersom det at "behandlingen" faktisk virket var et kriterium for at slike svindelforetak fikk lov til å fortsette å operere, ville det ikke vært noen igjen.

Endret av Zealuu
Skrevet

Klage er sendt til helsetilsynet i første omgang, har spurt de om hva som er mulig å gjøre videre så får se om jeg får noe svar!

Som sagt tidligere er det jo greit nok at man tilbyr alternativ medisin komplementært, men disse sidene sier jo at man må kutte ut skolemedisinen. At det er skolemedisinen som er farlig! Er det jeg reagerer mest på.

De nevner jo også "B-17" som den foretrukne behandlingsformen. Ingen studier viser i dag positiv effekt av disse, mener å huske å ha lest om dødsfall i forbindelse med dette og! Amygdalin er jo blåsyre. Legemiddelverket fraråder tilogmed bruk av disse Kilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...