Gjest bente85 Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Er det noen grense for hvor mange esker med paracet man kan kjøpe på apoteket? Jeg kjøpte 2 esker i dag, men jeg fikk beskjed om at normalt så er det bare 1 man får? Har vært borte i litt forskjellig så jeg vet ikke helt hva som er riktig. Neste gang jeg skal ha paracet skal jeg ordne med resept, for har ikke fått gjort det nå. Det blir jo billigere det.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Er det noen grense for hvor mange esker med paracet man kan kjøpe på apoteket? Jeg kjøpte 2 esker i dag, men jeg fikk beskjed om at normalt så er det bare 1 man får? Har vært borte i litt forskjellig så jeg vet ikke helt hva som er riktig. Neste gang jeg skal ha paracet skal jeg ordne med resept, for har ikke fått gjort det nå. Det blir jo billigere det. Har jobbet i butikk å der er reglene sånn at du ikke kan kjøpe to esker med f.eks paracet, men du kan kjøpe en eske ibux og en eske paracet pr dag. Det har noe med virkestoffene i smertestillende å gjøre. Altså du kan ikke kjøpe 2 ekser paracet og du kan ikke kjøpe to esker ibux, men du kan kjøpe en av hver. Var sikkert litt innvikla forklart men..
Gjest Farmasøyt Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Er det noen grense for hvor mange esker med paracet man kan kjøpe på apoteket? Jeg kjøpte 2 esker i dag, men jeg fikk beskjed om at normalt så er det bare 1 man får? Har vært borte i litt forskjellig så jeg vet ikke helt hva som er riktig. Neste gang jeg skal ha paracet skal jeg ordne med resept, for har ikke fått gjort det nå. Det blir jo billigere det. Jeg er farmasøyt og jobber på et apotek. Det stemmer at det ifølge lovverket er satt begrensning på hvor mange Paracet-pakker hver enkelt kunde kan kjøpe samtidig. Dette er gjort for å forhindre forgiftning og overforbruk. Personlig synes jeg dette er en meningsløs regel. I praksis kan jo kundene gå rett fra apoteket til butikken eller et annet apotek å hamstre så mange pakker de vil. Det kan være billigere å få Paracet på resept ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå