Gå til innhold

2.forsøk:Innvandrere særbehandles!

Fremhevede innlegg

Gjest Brunhilde
Skrevet
I bhg. der vår datter går ser det ut til at dette blir brukt. Det blir flere og flere barn på avd. som nesten ikke kan norsk.

Det er kanskje nettopp derfor de skal ha prioritet på barnehageplass - så både de OG foreldrene kan lære norsk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sånn er det på skolen jeg skal begynne på nå også!

Jeg har sliti for å få seksere i nesten alle fag, og hun med toere og treere kommer inn på samme skole fordi hun er utenlandsk.... Særbehandlig: JA!

JA! FYF*EN!

Og hu nabojenta di! Hu med lese og skrivevansker? Hun kom også inn med to-erene sine på AKKURAT den samme linja som deg. Snakker om særbehandling!!

Til noen av dere andre!

Innvandrere? JA!? Hvem snakker dere om? Blir svensker særbehandlet i jobben, fordi de kommer fra sverige? Ikke glem at innvandrere også kan være dansker, svensker, engelskmenn osv.. Definer litt mer.

Men jeg reagerer også på det at alle klager over at noen innvandrere ikke kan norsk. Og så klager de på at de tar jobbene til normenn? Hva skal de gjøre da? Hvis de skal kunne snakke norsk og ikke jobbe? (HVA får deg til å tro at du fortjener jobben bedre enn dem?:P)

Til deg som er 23år og bor hjemme. Hvis du ikke får penger fra sosialen pga at du bor sammen emd foreldrene dine.. Kanskje det er på tide å flytte ut da?

Skrevet

Hva og hvor mye du får fra sosialen kommer, etter mine erfaringer, mye mer an på hvordan du legger saken din frem for de rette menneskene.

Jeg har selv fått støtte til livsopphold mens jeg bodde hjemme, dette var mellom skole og jobb, og jeg fikk dekket utgifter til å betale for husly og mat der jeg bodde (som da var hjemme.) Men selvsagt måtte jeg ha med underskrevet skriv fra min mor som sa at jeg bodde hjemme og en sum som var påkrevet i husleie og matbudsjett.

La frem dette saklig og greit, og det var ikke noe problem. (det var også gjort ganske klart at dette gjaldt fra jeg var ferdig på studiene til jeg kom meg i jobb og kunne betale for meg selv. )

Jeg kjenner også til skikkelig norske nordmenn fra norge som både har fått hele utdanningen sin betalt av sosialen, mat og snop og mer utstyr underveis en noen av oss andre hadde råd til, økonomisk støtte til både PC og til lappen + bil for å komme seg til og fra en skole det gikk både busser og tog til og fra, som andre tok daglig. Hvorfor? jeg vet da ikke alle grunnene, de åpenbare var at vedkommende hadde dårlig hørsel.... VET jeg at det var alt? nei, for jeg var da virkelig aldri på det sosialkontoret når vedkommende snakket med saksbehandler!

Jeg tror heller ikke at alt var like nødvendig, og har irritert meg over det, men innsett at jeg vet rett og slett ikke alt om det, og får heller sørge for at jeg klarer å komme meg som best jeg kan igjennom livet, uten å plukke på hva andre får som ikke jeg får.

Ble forbigått av flere som hadde myyyyyyye dårligere karakterer en meg i studier også, og forbannet det akkurat da. Men idag ser jeg jo at JEG til tross det har en større sjanse til å komme meg VIDERE i livet, fordi jeg selv sørger for å legge sjansene mine til rette for meg selv, uten å dytte ansvaret for mitt eget ve og vel over på andre.

Er dessuten sammen med en innvandrer, og han får nada sosialstøtte. (nå er jeg sikkert teit altså, for han er svensk, men innvandrer er han like herlig!!) (mamma er dessuten gift med en av disse "heldige" afrikanerne, og om han flytter til norge, så får han ingen penger fra sosialen, mamma må forsørge ham ihvertfall det første året mener jeg det er.)

Gjest ikke innlogget mjau
Skrevet

He he , prata om 'dumsnillheten' i dette landet i går..

Det var kommet noen innvandrere fra afganistan til norge, og de fikk utdelt et skjema hvor de skulle fylle inn det de mente de hadde behov for i sitt hus, så skulle kommunen forsøke å skaffe dette.

På lista stod det:

- hushjelp/tjenestepike

- bil

-diverse møbler av det gode slag o.s.v o.s.v.

Dette er ikke mot invandrer, men rettet mot den snillismen og de bjørnetjenestene vi har en tendens til å gjøre.

Det finnes de som kommer hit, f. eks mannfolk , som knuser en kopp, men nekter å plukke opp, for det er 'kvinnfolkarbeid'..

Javel?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...