Gå til innhold

Hva er et refleksjonsnotat?


Tabris

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet mange semesteroppgaver de siste årne, men skal nå for første gang skrive et refleksjonsnotat på ca. fire sider som skal leveres inn til faglærer. Jeg må innrømme at jeg har aldri hørt om begrepet før jeg leste fagplanen nå ved starten av dette semesteret. Jeg har sendt mail til faglærer og spurt om litt hjelp og tips til hvordan noe slikt skal skrives siden jeg aldri har vært borti det før, men vil spør her også:

Hva er et refleksjonsnotat? Etter hva jeg har googlet meg til så skal det være et notat for egen del hvor man reflekterer over faget, og hvor oppsettet ikke er så formelt? Noen som har noen tips? Eneste jeg kan er innledning-deskriptiv-drøfting-konklusjon. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du skal skrive refleksjonsskriv om? Jeg skrev en del refleksjonsskriv i vår til en eksamensmappe, kanskje jeg kan gi noen tips. Vet ikke om jeg klarer å gi nok konkrete tips, men jeg kan prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg husker tilbake var det en oppskrift jeg fulgte.

Hvertfall, formålet med ett refleksjonsnotat er jo å utvikle egne evner, se tilbake på noe- tenke gjennom - noe som kunne vært gjort annerledes? Hva med etiske perspektiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skrive om forholdet mellom jødedommen og kristendommen i tidlige tider, med fokus på et sosiologisk perspektiv. Det er ikke selve faget eller problemstillingen som er problemet, men hvordan jeg skal formulere dette i et refleksjonsnotat. Jeg kjenner ikke til den metoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. høres ut som at du skal skrive et refleksjonsnotat som er litt annerledes enn det jeg gjorde. Men i bunn og grunn gjorde jeg det som også gjest har skrevet. Vi hadde ikke noen oppskrift, men vi vurderte arbeider vi hadde gjort på skolen tidligere og reflekterte over det opp i mot aktuell teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Line_*
Jeg skal skrive om forholdet mellom jødedommen og kristendommen i tidlige tider, med fokus på et sosiologisk perspektiv. Det er ikke selve faget eller problemstillingen som er problemet, men hvordan jeg skal formulere dette i et refleksjonsnotat. Jeg kjenner ikke til den metoden.

Hva med å spørre foreleser/faglærer eller medstudenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som jeg skrev i første innlegget så har jeg sendt mail til faglærer. Tenkte bare å høre her også mens jeg venter på svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...