Gå til innhold

Fra nullpunktet og opp


Peker

Anbefalte innlegg

Jeg er 31, absolutt utrent, og foreløpig nokså ustraffet for unnlatelsen. De siste årene begynner jeg å se og føle på kroppen at jeg etterhvert må investere noe i den for å holde forfallet på avstand. Utgangspunktet har jeg vært heldig med, liten og nett kropp som det bør være lett å komme igang med og raskt å se resultater på. Hvis da viljen får fingeren ut og faktisk gjør noe ;)

Motivasjonen min er at jeg føler meg slapp og dvask, og synes det er bortkastet å bruke flere år i den følelsen, når jeg kan være spenstig og ha mer energi i stedet.

Jeg elsker å gå i fjellet, og vil gå lettere, lengre, og tåle mer oppakning. Jeg har lyst til å få barn om noen år, og ikke være en sofamamma. Skal ha en kropp som tåler å brukes, rett og slett.

Det er hjertesykdom, diabetes og alderdomsovervekt i familien.

Og så skal jeg bli lekker, selvfølgelig :fnise:

Dagens innsats har vært ganske sløv, har rød dag og ryggvondt og har ikke kommet lenger enn situps, noen utrolig flaue armhevinger, og vært på nett og bestilt et utvalg av treningsdvd-er. Planen foreløpig er 3 økter i uken a 30-40 min med lett aerobic i stuen eller rask gangtur med innslag av jogging, og litt trening på matte hver dag. Slik at jeg ikke dreper motivasjonen i uke 1... :sjenert:

Råd fra begynnere og viderekomne, pluss smarte nettsider er velkomne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest smurfen

høres ut som om planen din er å trene hjemme.. jeg har ikke selvkontroll til det, jeg må på treningssenter.. men det kan jo fort fungere for deg. Jeg har aldri trent, begynte for et år siden å har vært litt av å på siden. Nå er jeg über motivert å elsker å trene. Mitt råd for deg, er å finne øvelser du ser raske resultater av.. For meg har det vært knebøy og utfall.

Jeg begynte på rundt 15 kg, jeg tror mange begynner med for lette vekter.

Så, hjemme på stua kan du bruke en ryggsekk som dy fyller med fulle vannflasker. det skal være så tungt at du skjelver i hele kroppen på siste repitisjon, eller ikke greier siste repitisjon. gjør 3x10, etter å ha gjort det 2 ganger i uka, i to uker er du mye forskjell.. jeg tuller ikke. vldig motiverende med slike øvelser:-)

vær forberedt på smerte dagene etter du har gjort det:-)

sjekk gjerne ut treningsdagboka mi; styrke

lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Dette høres nesten litt ut som meg, hadde samme utgangspunkt som deg - var liten og nett også begynte maten og alderen og ta innpå...Og jammen vokste det litt her og der..OGså sofaen da, den som er så god :rødme: ...Så nå måd et gjøres noe ja..Innså dette i går jeg også, så startet opp en treningsdagbok, men er langt fra så flink som deg..Serp åd enne uken som opplæringsfase og får heller starte forsiktig.

Forstod jeg deg riktig at du skal ha mer hjemmetrening? I så tilfelle er det noe du kan anbefale? Jeg hater å trene, og kommer aldri i livet til å melde meg inn på noe senter, det ville blitt som støttemedlem hvertfall :fnise:

Masse lykke til;)

*Matvraket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...