Gå til innhold

Tante som er rusmisbruker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en tante som er rusmisbruker. Hun startet da hun var ung og holdt på noen år til hun fikk barn. Vi TROR hun har hatt opphold etter at hun fikk sitt første barn, men er ikke sikker pga mye merkelig oppførsel. Tiden gikk og hun fikk to barn til, men stadig mer og mer merkelig oppførsel. Hun var liksom ikke som andre. Men svært intelligent, kreativ og "festlig".

Nå, bare få år etter siste barn ble født, har hun ramlet hardt utpå igjen. Hun klarte ikke ta vare på barna. De gikk uten mat, skitne og med gårsdagens bleie i bare trusa. Og min mor kjempet hardt for at barna skulle bli tatt fra henne pga omstendighetene. moren min prøvde å hjelpe henne til å begynne med for barnas skyld. men da hun så det var så galt kontaktet hun barnevern, men hver gang barnevernet kom hadde tanten min vasket hele huset, sminket seg og lurte barnevernet trill rundt. Samme med politiet. Hun er en mester i å manipulere folk. Men til slutt etter litt over et år ble barna tatt fra henne. Nå får hun se de 4 timer i året med oppsyn.

Nå som hun har mistet barna har hun forandret seg totalt. Hun har innrømmet at hun har tatt heroin og amfetamin, men lyver veldig mye så det er ikke godt å si hvor lenge og om det er mer. Eneste som er sikkert er at hun har misbrukt og hun har fått store personlighetsforandringer, talevansker og angst. Vi prøver å få henne lagt inn så hun får profesjonell hjelp, men hun nekter. Hun har allerede hatt to overdoser.

Hun sier nå at hun veldig gjerne vil slutte og få orden på livet igjen. Hun sier at hun går til lege, tar urinprøver to ganger i uken og går på nerveberoligende stoffer. Men da vi besøkte henne sist virket hun rar. Det virket som hun var veldig tørr i munnen og gjorde rare bevegelser med munnen hele tiden, rastløs, merkelig blikk og umulkig å forstå hva hun mente når hun skulle forklare noe. plutselig spratt hun opp og skulle fikle med noe uten grunn. Da vi spurte henne om hun hadde tatt noe nektet hun, og tok med en gang en pille på resept som jeg går ut i fra at var beroligende. Da ble hun mindre rastløs og "roet seg" litt.

Hva i alle dager skal man gjøre når man vi lhjelpe men det ikke er lov med tvangsinnleggelse i Norge??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er absolutt ingenting du/dere kan gjøre. Hun må ville en endring og ta tak i det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...