Gå til innhold

Angstring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen som har prøvd å gå i angstring eller lignende? Jeg har sosial angst så vet ikke om jeg tør, det er jo sikkert mange der som ikke har den typen angst, og jeg føler meg så alene. Min sosial engst er ganske kraftig, men samtidig er det ikke noe jeg forteller til noen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal prøve. Det kan ikke skade (jeg misliker å høre sånt selv, men sier det uansett). Jeg har erfart at å tenke 'det er sikkert ingen som meg, ingen med mitt problem osv...' ofte ikke stemmer. Og hvis det mirakuløst nok skulle viste seg at du er alene om det, så er det noen der for å hjelpe deg.

Jeg har lett sosial angst som følge av sykdom over lengre tid, og når jeg første gangen tok dette opp med noen andre (og godtok det selv) så føltes det veldig godt. Utrolig skummelt, men godt! Litt befriende, selv om jeg sliter med dette mye enda, og ikke har kommet lengre enn å nevne det for denne andre personen. Jeg har bare lett angst, og sliter mye med å fortelle det og få hjelp for det, så jeg kan tanke meg at ting ikke er lett for deg selv om jeg ikke kjenner deg. Jeg ønsker deg lykke til! :klemmer:

Poenget med mitt innlegg var å si at jeg syns du skal prøve den angstringen og se om det er noe som hjelper. Kanskje det er løsningen, eller en vei mot en lettere hverdag? Følte meg merkelig optimistisk her, men det kan heller ikke skade... :fnise:

Skrevet

Når det kommer til angst, så er jeg veldig positiv til dette med en slik ring, for det kan hjelpe veldig og "läre" hjernen til å forstå at det ikke er farlig å väre sammen med andre mennesker.

Når det kommer til depresjon og slike ting er jeg helt imot slike grupper - da man gjerne underbygger og öker depresjoner.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Angstringen i Oslo praktiserer å møtes hos hverandre. Det passet ikke for meg som har barn og hadde en samboer og en liten stue. Jeg skriver ikke dette for å være negativ, og jeg burde spurt om det kunne gis unntak siden jeg var i den situasjonen. De ville sikkert vært forståelsesfulle, men jeg trakk meg bare tilbake og tenkte at dette ikke var noe for meg.

Jeg sier det, for at du skal være forberedt. Det er ikke sikkert det er lik praksis over hele landet. Jeg tok dessverre ikke tak i det, i ettertid ser jeg at det kunne ha løst seg, og at de ville ha forstått hvorfor jeg ikke kunne ha møte hjemme hos meg hver tiende uke cirka. (En mann som elsket privatliv osv)

Lykke til. Vær ærlig. Det er et kjempeflott tilbud.

Skrevet

Har vært i en slik ja. Veldig kontruktivt og du vet at du treffer folk i samme situasjon, at de sliter med angst/depresjon av ulike grunner. Anbefales siden det også er selvutviklende. Noen psykologer kan virke negagtive til slike ringer, men så lenge det det virker positivt for deg er det verdt det.

Skrevet

Takk for svar. Har ikke pratet med noen andre om problemene mine, har ikke lyst at alle skal vite det, men har behov for å snakke om det kjenner jeg, så da enkte jeg det var best med noen som ikke har så mye fordommer mot det (siden de er plaget med noe av det samme selv.) Er bare redd jeg skal freake ut, og ikke tørre å prate, og da har jeg vel ingenting der å gjøre.. Men er vel verdt et forsøk etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...