Gå til innhold

Gruppe trøbbel..


Gjest Trist student

Anbefalte innlegg

Gjest Trist student

Hei .

Jeg studerer på høyskole, studie mitt er lagt opp til en del gruppe arbeid. 2 av jentene på min gruppe er veldig utadvendt og blir nok sett på som veldig hyggelige jenter som tar vare på alle. HUn tredje er utadvendt innad gruppen, men er ikke den som sier mest sånn ellers i kalssen.

Jeg er ganske sjernert av meg sånn i klassen, men har vanligvis ikke hatt noe problem med å snakke i smågrupper. Smågruppen jeg er på nå er ny i år. Jeg mistrives veldig:(

Ting som plager meg er sånt som: Hvis vi jobber med en oppgave sammen og jeg sier en ting så er alle uenig, 1 min senere sier en av de andre nøyaktig det samme, da er det plutselig kjempe bra... Noen ganger svarer de meg rett og slett ikke når jeg spør om noe. Hvis jeg ikke kan møte en dag for å jobbe med gruppe arbeid, så gjør det ingenting de møtes fordet. Er det en av de andre som ikke kan, så flyttes heller møte til de også kan..

En dag sa en i gruppen at hun syns det ble for mye å jobbe med alene til neste gruppe møte, der jeg også sa at jeg var enig og at jeg hadde presset meg så hardt for å rekke alt skole arbeide de hadde delt ut, at det var derfor jeg ikke hadde kommet meg på skolen en dag tidligere i den uken.. Da svarte de "stakkars deg Kine.. Du må selvfølgelig si fra vis det er for tungt for deg.. Til meg sa de ingenting.. Ofte glefser de ogsp til meg når jeg spør om noe..

Dette ble mye, men det jeg lurte på er: Syns dere dette er små ting jeg bare burde overrse??

Det skal sies at jeg har mistet såpass faglig selvtillit at jeg ikke klarer og komme med noe særlig lengre, siden jeg hele tiden får høre at det er feil..:(

På fredag toppet det for meg, å nå vurderer jeg og slutte.

De hjemme mener jeg burde ta opp dette med gruppen, men jeg tror ikke jeg vil klare det, da de er såpass sterke mennesker som vil bare finne en måte og legge skylden over på meg.