Synne-Marie Skrevet 2. august 2011 Forfatter #441 Skrevet 2. august 2011 Det löser sej, det löser sej Jeg trenger jo ikke ta fri egentlig for å ha bgh-innkjøring, jeg kan jo bare stå for transporten, også kan mannen fikse. Troooor mannen begynner å bli lei av å være hjemmepappa forresten Jeg driver stadig og kommer med forslag til ting han kan gjøre i hjemmet, men får stadige ymt om at å ta seg av barn er fulltidsarbeid Jeg noterer meg det bak øret, men alle intensjoner om å bruke det ved egnede anledninger i fremtiden 1
Aud Long Skrevet 2. august 2011 #442 Skrevet 2. august 2011 Hehe, jeg ventet på at han skulle knekke - jeg blir jo smågal av hjemmemammatilværelsen, så jeg ble så imponert av hans optimistiske syn på tilværelsen! . Det meste går godt, men det er kjedelig at det blir såpass sen innkjøring, når dere har fått plassen fra 1.
dreia Skrevet 3. august 2011 #443 Skrevet 3. august 2011 Kjedelig at det ikkje blir barnehageplass med det første, særlig når det byr på logistikkproblem. Her er første barnehagedag i dag. Skummelt!
Synne-Marie Skrevet 3. august 2011 Forfatter #444 Skrevet 3. august 2011 Hehe, jeg ventet på at han skulle knekke - jeg blir jo smågal av hjemmemammatilværelsen, så jeg ble så imponert av hans optimistiske syn på tilværelsen! . Det meste går godt, men det er kjedelig at det blir såpass sen innkjøring, når dere har fått plassen fra 1. Hihi, ja, han husket vel hvordan det var med en liten tass som sov mesteparten av tiden, slik at han kunne sitte foran dataen. Det er ikke situasjonen nå Tror de koser seg hjemme, men det er definitivt heltidsarbeid å gjete lillemannen Kjedelig at det ikkje blir barnehageplass med det første, særlig når det byr på logistikkproblem. Her er første barnehagedag i dag. Skummelt! Ja, det er kjedelig, men det blir heldigvis en råd. Så spennende! Håper de går riktig så bra (og det gjør det nok ), og at du snart har en liten gutt som er like glad i barnehagen som min
Nótt Skrevet 3. august 2011 #445 Skrevet 3. august 2011 Her er det heller ikke barnehagestart før 17 august, så det byr på logistikkproblemer her også. Men det ordner seg heldigvis til slutt.
Synne-Marie Skrevet 3. august 2011 Forfatter #447 Skrevet 3. august 2011 Her er det heller ikke barnehagestart før 17 august, så det byr på logistikkproblemer her også. Men det ordner seg heldigvis til slutt. Ja dere måtte vel styre masse med å få barnehageplass? Har jo egentlig ingen grunn til å syte over at bhg-starten blir tre uker utsatt, når mannen uansett er hjemme og arbeidsledig.
Synne-Marie Skrevet 3. august 2011 Forfatter #448 Skrevet 3. august 2011 Jeg burde egentlig lagt ut bilder fra i dag. Vi var hos mamsen på deilig potetball. Hun hadde skjært av noe salt lammekjøtt, av noen gedigne bein. Mini syntes det var så deilig at han fikk beina for å gnage av resten av kjøttet. Han så ut som reine huleboeren der han sprang rundt med beinet i handa 1
Nótt Skrevet 3. august 2011 #451 Skrevet 3. august 2011 Ja dere måtte vel styre masse med å få barnehageplass? Har jo egentlig ingen grunn til å syte over at bhg-starten blir tre uker utsatt, når mannen uansett er hjemme og arbeidsledig. Ja her har det vært et h***es styr for å få barnehageplass, jeg har jo faktisk måtte ta MASSE ulønnet permisjon og det skal bli godt å få normal lønning igjen kjenner jeg. Godt skal det i hvertfall bli når hun endelig får begynt. Herlige lille gutt som er huleboer.
Synne-Marie Skrevet 8. august 2011 Forfatter #452 Skrevet 8. august 2011 Greit med litt rutiner og forutsigbarhet i hverdagen Vet ikke om jeg nevnte det i boka di, men den ryggen din er jammen flott. Blir spennende å se når det blir helt ferdig. ------------------ Siden sist har jeg hatt en nær døden opplevelse. Jeg har gjort et alvorlig forsøk på å slå meg i hjel på mitt eget baderomsgulv. Jeg slapp billig med forstuing i foten, forslått storetå med knekt negl ca midt på, samt litt øm skalle. Jeg smekka ansiktet godt ned i linolenumen rett utenfor badet, så jeg fryktet jo at jeg måtte vise meg på jobb med blåveis i dag. Det er jo alltid festelig å bortforklare synlige skrammer med ulykker i hjemmet Skremte opp resten av familien gjorde jeg også. Konfrontert med dødsangsten, fant jeg urkvinnen, og gav fra meg et skikkelig hyl. Mini kom pilende og begynte å dra meg i håret for å se om jeg ikke skulle stå opp fra gulvet (Han bruker å gjøre dette om morgenen og, når han syns det er på tide at jeg står opp). Jeg fortalte han at alt var bra, at jeg hadde slått meg litt, men at jeg mest ble redd. Han fortsatte så med å blåse på vondtene og så fikk jeg en skikkelig god klem. Lille skjønningen som skulle trøste mamman sin
dreia Skrevet 8. august 2011 #453 Skrevet 8. august 2011 Skummelt! Men herlige mini som ville blåsa vekk vondtane til mamman sin. Han høyrest ut som DET sjarmtrollet!
Aud Long Skrevet 8. august 2011 #454 Skrevet 8. august 2011 Huffda, litt av en trykk du fikk deg, endelig godt det ikke ble verre når du først skulle tryne sånn. Hvordan er det med fot og kropp i dag?
pusilus Skrevet 8. august 2011 #455 Skrevet 8. august 2011 Huff da, det hørtes ikke godt ut , men herlige minien som ville gjøre deg frisk igjen
Nótt Skrevet 8. august 2011 #456 Skrevet 8. august 2011 Nei du nevnte det ikke i boken min, men takk skal du ha. Og for en skummel opplevelse, har nesten vært gjennom noe av det samme og det sitter i en en liten stund etterpå. Søte lillegutt som skulle gjøre det bedre.
Synne-Marie Skrevet 29. august 2011 Forfatter #457 Skrevet 29. august 2011 Nå tre uker seinere er jeg i hverfall helt smertefri Jeg har ei blå tå, men det var faktisk ikke før jeg kikket inn i denne tråden igjen at jeg kom på at det var fra fallet Jeg syns tiden går så fort. Men det er vel en blanding av mye å gjøre og at jeg føler meg sliten for tiden. Det har egentlig vært et travelt år, uten så mye mulighet til å hente seg inn. Nå begynner jeg å føle at jeg har kommet inn i jobben, så skuldrene er litt mer senket. Stresset har imidlertid satt sitt preg på skulder og rygg, så så snart jeg får tak i fastlege (det er nemlig fullt hos fastlegene i denne kommunen...), skal jeg prøve å få hensvisning til fysio. Det er nok også snakk om bekkenløsning som ikke har blitt helt bra, så jeg burde nok absolutt tatt tak i det. Ryggen bør i hvertfall være på plass før jeg begynner å tenke på en til
Miss I.W. Skrevet 29. august 2011 #458 Skrevet 29. august 2011 Ikke dumt å gjøre ting i riktig rekkefølge!
Synne-Marie Skrevet 29. august 2011 Forfatter #459 Skrevet 29. august 2011 (endret) Ikke dumt å gjøre ting i riktig rekkefølge! Ja, jeg har hørt at det skal være lurt Endret 29. august 2011 av Synne-Marie
Synne-Marie Skrevet 31. august 2011 Forfatter #460 Skrevet 31. august 2011 (endret) Mini lærer stadig nye ord, men jeg vil ikke si at det helt har "løsnet" enda. Vi kommuniserer imidlertid relativt greit, selv om han hovedsakelig sier "dæ" Det kan være et spørrende utsagn, type, "hva er det?" eller "kan jeg få?" det kan også være mer imperativt og bety "Jeg vil ha". Det nyeste ordet er "traktor" og det har utviklet seg forbløffende fort fra "babo" til "tRakto" som det nå heter (med skarreR og det hele, sånn er det med en gemal fra det glade vestland )på null komma niks. Det er ingen tvil om at traktor er det kuleste som er skapt og at det er helt der oppe sammen med kuer (som heter MØH!)og baller (BALLJ-BALLJEN). Traktor er faktisk så kult at han er villig til å gjenta det på kommando. Hvis vi spør om han kan andre, ord bekrefter han bare med "mhm" og nekter å si selve ordet Han har nå ca fire gjenkjennbare sanger på repertoaret. "Mikkel Rev", som han kan deler av tonen, men ikke noe tekst på. "Um-æh sa en liten grønn frosk en dag", der han tar ansvar for å si um-æh på de rette plassene. Um-æh er forøvrig også navnet på frosker og fargen grønn i vår husholdning Den har vært en stor favoritt helt siden han lærte den i barnehagen og vi hører han ofte sitte å nynne um-æh. Han tar også ansvar for å kore på "Oppe på fjellet, der bor det tre trolle". I hvertfall hvis han ikke ler seg i hjel underveis Det er BØH! (eller snarere MØH!) i alle varianter og særlig lille Olle Bolle sier MØH! og BØH! i alle regnbuens farger. Den siste sangen han har "lært" seg er "De 3 små fisk". Det vil si, han oier i takt med refrenget "BÅBÅBÅ" Han synger også en del på frihånd og ofte for seg selv når han skal sove. Da er det mest lyse, granne toner som er relativt Arne Nordheim-inspirert Han synger gjerne for mor på forespørsel, og syns selv at han synger vemodigvakkert Nå er jeg helt svett av alt skrytet her og skal bare kjapt nevne at han også har begynt å "hjelpe" til i hjemmet. Han hiver gjerne klær i vaskemaskinen og han er snar å putte ting i søpla. Det er mest søppel som hives, men ikke alltid, så vi har begynt å gjøre det til en vane å sjekke søpla før vi hiver den Endret 31. august 2011 av Synne-Marie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå