Gå til innhold

Mistet p-pille

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skulle ta p-pillen min i morges og så klarte jeg å miste den ned på gulvet og den ble borte, tok en annen, men hva gjør jeg nå? jeg har jo en pille for lite nå

svar fort

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hilde_*
Skrevet
Skulle ta p-pillen min i morges og så klarte jeg å miste den ned på gulvet og den ble borte, tok en annen, men hva gjør jeg nå? jeg har jo en pille for lite nå

svar fort

Ring et apotek og be om å få snakke med en farmasøyt!

Skrevet

Du begynner på de hvite pillene eller pillefri uke en dag tidligere?

Ingen krise.. Jeg har mistet utallige piller i vasken selv..

Skrevet

svar fort

jeg fant dette på nett (svar fra en helsesøster)

Hvis du mister en p-pille, skal du ta en annen lik p-pille i stedet. Det kan være lurt å ha et reservebrett som man tar piller fra i slike situasjoner, for ellers får du jo en pille for lite på det brettet du er på nå.

Hvis du har mistet en pille og ikke får tatt en ny samme dag, er det ikke farlig, men det gir en usikkerhet i forhold til prevensjonseffekten, og man må bruke kondom de første 7 dagene etterpå hvis man skal ha sex. Det kan også skje at det kommer en liten blødning hvis man ikke får tatt p-pillen en dag.

Skrevet

Det er da slett ikke noen krise. Om du har en pille for lite på brettet, tar du bare en fra et annet brett. Så kan du ha et "reservebrett", som du tar piller fra når du mister fra det brettet du holder på med.

Alle mister vel en pille i ny og ne. De er jo så små og knotete.

Skrevet (endret)

Jeg har ordna meg med et reservebrett jeg :) Jeg går på cerazette da, så alle tablettene er like. Men prøver å forholde meg til rett pille på rett dag likevel, så istedet for å bli liggende en tablett forran i løypa om jeg mister en, kommer jeg til å ta en pille fra reservebrettet istedet.

Hvis du ikke har nok til et reservebrett nå, så kan du jo i nødsfall ta neste like pille på brettet du har nå, og "overføre" en pille tilbake til brettet ditt så snart du har fått en ny pakke? :) (må ha tunga rett i munnen til du får fiksa det men :gjeiper: )

Endret av Knøtteliten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...