Gå til innhold

Han har vært nede på sitt kne


letme

Anbefalte innlegg

Jeg er SINT SINT SIIIIIINT. Og veldig veldig skuffet.

Jeg fikk kjolen min i dag og fant med en gang ut at kjolen ikke er en 38 slik det står i annonsen på finn.no, men en størrelse 40 som er mye for stor til meg. Jeg er så forferdelig frustrert og skuffet at jeg har ikke ord. Noen som egentlig vet om jeg har rettigheter? Det er jo et tydelig avtalebrudd fra selgers side, og jeg var definitivt i god tro. Men dette er en av de tingene jeg ikke husker fra jussen på skolen. Noen som vet?

Dette er forferdelig frustrerende for meg. Jeg ble kjempelei meg når jeg fant dette ut i kveld. Litt usikker på hva mitt neste steg er. Jeg har skrevet en e-post til selgeren, så får vi se om hun har noen gode forslag i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har jo 14 dagers angre/bytterett i følge forbrukerloven. Jeg vil gå ut i fra at dette gjelder privat kjøp/salg også? Dessuten har du jo blitt feilinformert, hvis dette var noe selger var klar over i utgangspunktet. Utrolig surt for deg hvertfall, håper det ordner seg :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo 14 dagers angre/bytterett i følge forbrukerloven. Jeg vil gå ut i fra at dette gjelder privat kjøp/salg også? Dessuten har du jo blitt feilinformert, hvis dette var noe selger var klar over i utgangspunktet. Utrolig surt for deg hvertfall, håper det ordner seg :troest:

Tusen takk. Det er veldig vondt å tenke at hun mest sannsynligvis visste om dette når hun solgte den til meg.

Så til alle andre som kjøper over nettet, bare i tilfelle dere glemmer å få noen til å sjekke størrelsen før den kjøpes - be selger om å ta bilde av lappen som sier prisen. Da er man safe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får håpe det ordner seg med kjolen din. Ville forøvrig si at det virker som dere er godt i rute frem mot den store dagen.

Takk for det. Det er jo mange småting som må tas hånd om, men jeg mener på en måte at det ikke er så viktig nå:) hehe.

Ikke alle er like ærlige dessverre, dårlig gjort ovenfor oss som faktisk er det :)

Helt riktig. Det er litt frustrerende.

---------------------------------------

Ok, så da har jeg fått svar at selger og hun sier at hun var sikker på at kjolen var en 38. Hun skal ordne slik at noen venninner kommer og henter kjolen, og dermed at jeg får pengene tilbake. Det er jo egentlig positivt i seg selv, men ikke når man tenker på at jeg faktisk må finne ny kjole da. Så da har jeg litt av en jobb foran meg igjen. Skal til byen i dag for å kikke allerede. Magen blir jo ikke noe mindre - og det vil jeg ikke at den skal heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...